Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rodzaj prądu w silnikach 3f
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djpierug
MODELARZ



Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:22, 01 Wrz 2007    Temat postu: Rodzaj prądu w silnikach 3f

Witam. Mam pytanie(tak z ciekawości). Jaki prąd płynie w silnikach bezszczotkowych zmienny czy stały?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ErAsSo
MODELARZ



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:46, 01 Wrz 2007    Temat postu:

stały
żeby nie było że gadam bzdury[link widoczny dla zalogowanych]

głównie chodzi o fragment o akumulatorach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TEQ
MODELARZ



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 15:35, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Jeśli prąd w silniku 3f był by stały to silnik stał by w miejscu i ani drgnął. Spróbuj podłączyć silnik bezpośrednio do akumulatora. Regulator zmienia prąd stały na zmienny 3f żeby nasz silnik mógł działać Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ErAsSo
MODELARZ



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:07, 01 Wrz 2007    Temat postu:

nie drgnie bo nie ma przepływu, prąd jest wtedy odcięty, dopiero jak damy sygnał(z nadajnika) to zwieksza sie przepływ prądu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djpierug
MODELARZ



Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:05, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Wiem, że zawsze akumulatory dają stały prąd, ale nie wiem, czy regiel przypadkiem nie zamienia go na zmienny. Dla togo pytam.

PS
Silnik nie rusza bo w silniku są 3 przewody, a akku, który podłączamy ma tylko 2, i prąd musi być taktowany przez regiel(co wcale nie owi, że taktowany prąd musi być zmienny).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xxxxx
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:54, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Mój wujek mi powiedział że silniki modelarskie to silniki trójfazowe prądu stałego.
Więc chyba regulator nie zamienie go. Ale jeśli się myle to poprawcie mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 20:14, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Witam
Zamiast gdybać i pisać głupoty może przeczytali byście linki z teorią podane wtym temacie
http://www.saumodelarnia.fora.pl/podstawy-elektrotechniki-co-kazdy-modelarz-wiedziec-musi-t685.html

silnik bezczotkowy zasilany jest prądem trójfazowym przemiennym, przy czym przebieg nie jest sinusoidalny (tak jak w silnikach zasilanych z sieci 230/400V) tylko prostokątny.

pozdrawiam Mariusz

Ps w elektrotechnice nie ma pojęcia "prąd zmienny" tylko prąd przemienny niby nic ale na eletrotechnice za taką pomyłkę pała jak drut !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TEQ
MODELARZ



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:28, 01 Wrz 2007    Temat postu:

No to można powiedzieć że miałem rację Twisted Evil Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djpierug
MODELARZ



Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:39, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Dziękuję.
Pozdro Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djpierug
MODELARZ



Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:44, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Witam.
Mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego w modelarskich silnikach 3f jest prąd przemienny(w czym jest lepszy od stałego)? Nie lepiej było by zrobić prostszy regirel i nie zminiać prądu stałego na przemienny(stały prąd by był po prostu taktowany do kolejnych faz)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ragi
MODELARZ



Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 20:13, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Witam!
Z tego co się nauczyłem w podstawówce, to wiem, że prąd ma 2 bieguny- plus i minus.
Nie wiem czy dobrze to sobie wyobrażam, ale sądzę, że w silniku 3f prąd przemienia się między przewodami (dlatego są trzy) więc potrzebny jest prąd przemienny. Jeśli źle pisze to mnie poprawcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 20:44, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Witam
[link widoczny dla zalogowanych]

Przed przystąpieniem do dalszej dyskusji zapoznać się z podanym wyżej linkiem.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ragi
MODELARZ



Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 21:22, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Czyli dobrze pisze ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawko_k
MODELARZ



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:28, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Dlaczego w modelarskich silnikach 3f jest prąd przemienny(w czym jest lepszy od stałego


W niczym nie jest lepszy ani gorszy. Po prostu to silnik 3fazowy i takiego a nie innego wlasnie wymaga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 22:09, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Witam
Cytat:
Czyli dobrze pisze ?


niestety nie.
prąd przemienny nie zmienia się między przewodami.
zmienia się polaryzacja.
najprościej jak mogę to wytłumaczyć:
jeśli weźmiemy "bateryjkę" i będziemy ją podłączać do przewodów z żaróweczką, zamieniając bieguny (+ i - ) w równych odstępach czasu, to otrzymamy prąd przemienny (o przebiegu prostokątnym)

jeśli teraz weżmiemy 3 takie przebiegi i każdy znich przesuniemy w fazie o 120 stopni to otrzymamy "prąd przemienny trójfazowy"

prościej już nie potrafię

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin