Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rodzaj prądu w silnikach 3f
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:35, 02 Wrz 2007    Temat postu:

MARIUSZ napisał:

silnik bezczotkowy zasilany jest prądem trójfazowym przemiennym, przy czym przebieg nie jest sinusoidalny (tak jak w silnikach zasilanych z sieci 230/400V) tylko prostokątny
nie, bo potrzebny byłby jeszcze jakiś czujnik położenia, a takiego nie ma Jezyk

Krótko
3 kanały (we/wy) [3 przewody]
każdy pełni funkcję prądową i pomiarową.
Prądowo :może zwierać przewód z masą (-) akumulatora, albo z (+ ) tego akumulatora.
pomiarowa , po prostu mierzy napięcie na danym przewodzie, jeśli w danym momencie nie jest wykorzystywana funkcja prądowa.
Zasada działania
przez 2 przewody płynie prąd (zasilanie silnika), silnik obraza wał, 3 przewód służy jako czujnik położenia. Potem następuje zmiana i szpak dziobał bociana, wróć to nie ta bajka Twisted Evil . Następnie role się zmieniają odpowiednio , tak aby silnik mógł się kręcić nadal itd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 10:41, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Witam
Cytat:
nie, bo potrzebny byłby jeszcze jakiś czujnik położenia, a takiego nie ma

Oj taak Twisted Evil
Przebieg jest jak najbardziej trójfazowy.
żeby nie było żadnych niejasności - rzeczywiste przebiegi silnika


i przebiegi na poszczgólnych fazach, oraz międzyfazowe


Faktycznie regulator cały czas monitoruje napięcie na poszczególnych fazach i na jego podstawie "wie" w jakim położeniu jest wirnik silnika.

W pierwszych silnikach modelarskich były stosowane halotronowe czyjniki położenia, dalej są stosowane w napędach CD, dysków itd.

Rysunki opracowano na podstawie [link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin