Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

F-18- problem z EDF-em

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kontousuniete
MODELARZ



Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:51, 14 Sty 2011    Temat postu: F-18- problem z EDF-em

Witam.
Mam problem z moim silnikiem w F-18 z abc-rc.
W ostatnim locie nagle silnik "stracił moc" (tak jakby padał akumulator choć był świeżo naładowany) więc wylądowałem a podczas oględzin turbiny było czuć smrodek.
W domu ją rozebrałem, silnik się tak jakby zatarł tz. podczas kręcenia łopatkami czuć opór i czasem słychać skrzypienie, poszło chyba łożysko choć nie jestem pewien.
Wszelkie ruchome części posmarowałem smarem i złożyłem, tarcie zmalało ale nadal było.
Dosłownie 5 minut temu próbowałem ją odpalić i śmiga ale coś mnie niepokoi tz. bez łopatek wydaje taki gwizd że można ogłupieć (do pół gazu) a po przekroczeniu połowy gazu silni sam zwalnia i wał SIĘ COFA zanim jeszcze spadają obroty !
Silnik gorący, tylne łożysko gorące, przedniego nie ma jak sprawdzić..może regiel dostaje głupawki od turbiny bez łopatek i sam odcina po połowie gazu ??
Jedyne co mnie cieszy to to że teraz nie czuć ŻADNEGO oporu podczas kręcenia wałem, czyżby wtedy podeszło jakieś ziarenko piasku w łożysko .. cholera wie ale takich cudów to się nie spodziewałem... wtedy tarło, teraz nie trze, wpływ promieniowania słońca.. Wsciekly ??
Boje się ją odpalić z łopatkami choć prawdopodobnie śmigała by w tedy bez problemu..
Pomocy..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czarek
MODELARZ



Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:38, 14 Sty 2011    Temat postu:

ja miałem tak w 3F gdy jeden drucik z fazy się urwał, (chyba że masz 1 drut/1 faza)
lub może to być właśnie łożysko, lub niedokręcony wał --sprawdź łożysko wewn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kontousuniete
MODELARZ



Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:10, 14 Sty 2011    Temat postu:

To jest inrunner... , raczej nie drucik...
Tam wał nie jest przykręcony.
Co do łożyska to pewnie tak ale nie jestem do końca pewien, zaczekam na inne osoby... może ktoś wie o co chodzi..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziobak
MODELARZ



Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:23, 14 Sty 2011    Temat postu:

A to cytat z wyposażenia tego samolotu""Fabrycznie zamontowany napęd bezszczotkowy EDF-unit"" Więc jest 3F czy nie?Są trzy kabelki? Są bo to silnik trójfazowy,i kolega dobrze Ci radzi, żebyś sprawdził kabelki.Może być też zimny lut na połączeniach silnik ,regulator. Sam skrut EDF-unit ,to turbinka [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dziobak dnia Pią 23:34, 14 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kontousuniete
MODELARZ



Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:12, 15 Sty 2011    Temat postu:

EDF- Electric Ducket Fan
Cytat:
lub niedokręcony wał

Widziałeś kiedyś inrunnera z przykręconym wałem ? Smile
Cytat:
ja miałem tak w 3F gdy jeden drucik z fazy się urwał, (chyba że masz 1 drut/1 faza)

Wiem o co chodzi, miałem tak w Emaxie ale to nie to..
Cytat:
lub może to być właśnie łożysko, lub niedokręcony wał --sprawdź łożysko wewn.

Nie widziałem łożyska która najpierw się psuje a później samo naprawia.
Dziobak, czy ty uważasz że mając 3 modele EDF nie wiem co to turbina ?
Rozbierałem ten silnik, po zdjęciu kapselka ale nie całkowitym nie było czuć oporu więc nadal nie wiadomo czy łożysko czy nie, a nie będę kupował nowego bo nawet nie mam jak sprawdzić tamtego.
Cytat:
Może być też zimny lut na połączeniach silnik ,regulator.

Zimnu lut raczej nie powoduje tarcia podczas kręcenia wałem.
Sprawa wygląda tak, silnik po uruchomieniu sam się "odtarł" (choć jeszcze czuć bardzo lekki opór w jednym miejscu, praktycznie ledwo wyczuwalny, może jakaś ryska na wale czy coś podobnego się zrobiła podczas rozbierania) ale bez łopatek po połowie gazu sam się tak jakby "wyłącza", a sam wał na max obrotach sam się cofa.
Teraz sprawdziłem silnik, wydaje się być okej, nic praktycznie nie trze, łopatki kręcą się od dosłownie chuchnięcia w nie tylko co jak go teraz odpalę, o ile o silnik się nie boje bo to wydatek 50 zł to boje się o regulator bo jeśli silnik jest niesprawny to albo kupię nowy albo przełożę wyposażenie do innego modelu, ze spalonym regulatorem to nic nie zrobię.[/code]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin