Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dwa silniki jeden żarowy, drugi samozapłon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ender
MODELARZ



Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:51, 08 Sty 2009    Temat postu: Dwa silniki jeden żarowy, drugi samozapłon

Mam pytanie mam dwa silniki które leżą sobie już długo u mnie (kilka lat) i chciałbym je uruchomić ale najpierw potrzebuje je umyć czym to mogę zrobić żeby ich nie uszkodzić? i jak to zrobić? rozebrać do zera i miękkim pędzlem? tylko pytanie w czym je umyć i potem nasmarować? samozapłon to staruszek 0.8 cm3 a żarowy to 5cm3.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil
MODELARZ



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 100-lica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:49, 09 Sty 2009    Temat postu:

Ja jak myłem to w benzynie i pędzlem takim do farb szkolnych Mruga .A nasmarować możesz np. olejem rycynowym ale tylko ilości śladowe czyli na korbowód itp.Tylko pamiętaj bardzo mało smaruj bo prędzej go zakonserwujesz niż nasmarujesz Wesoly I jak umyjesz to zanim nasmarujesz przedmuchaj go kompresorem.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:31, 09 Sty 2009    Temat postu:

Powoli Panowie!
Jeżeli żarowiec jest niestary na tyle, że uszczelki (oringi) ma już na bazie silikonu, to absolutnie nie można ruszać tego benzyną, naftą i innym ropopochodzieństwem. Można by było benzyną, ale tylko ekstrakcyjną i wtedy po myciu jak najszybciej wysuszyć.
Ja bym na początek oba, po zdjęciu tylko luźnych części (gaźniki, tłumik...) zanurzył na noc w spirytusie (szkoda? no to w paliwie do żarowców). Rano bym je wypłukał i ostrożnie na mokro sprawdził, czy przy próbie obrócenia wału nic tam nie trzeszczy i nie ma tendencji do zacierania się. W razie czego dalej bym moczył/płukał w czystym. Trzeba dojść do takiego momentu, kiedy po płukaniu w czystym, nie będą się już pojawiać żadne śmieci w naczyniu, a ostrożne obracanie wałem (bez świecy/z cofniętym przeciwtłokiem) będzie bez zgrzytów. Wtedy na noc na kaloryfer do wyschnięcia, a rano nasmarować jak mówi Emil. Z tym, że jeśli ostatnie płukanie było w paliwie do żarowców, to smarowanie nie jest już konieczne.
Na razie rozbieranie ich jest absolutnie zbędne, a może tylko zaszkodzić.
Jeśli przy próbnym obracaniu wałem poczujemy wyraźne zatarcie, cofamy ostrożnie wał, ale dopiero po polaniu tłoka/cylindra i panewek/łożysk wału gdzie tylko się da olejem After Run albo rycynowym!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Pią 10:33, 09 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin