Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wicherek 25P
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DUŻE TEŻ JEST FAJNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek T-bolt
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:12, 28 Lut 2008    Temat postu:

Mam jeden problem. Na planach są profile skrzydła i statecznika poziomego na takim arkuszu do wszystkich wersji. Poniżej pokazany jest plan montażowy statecznika poziomego i tam jest inny profil.
Chyba do oryginalnego wicherka tylko na ster kierunku.
Proszę mi wyjaśnić (ci co robią lub robili) jak wy to zrobiliście.?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ajaks
INSTRUKTOR



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:20, 28 Lut 2008    Temat postu:

Witam,
Wicherek powstał ponad 50 lat temu. Profile podane na osobnym arkuszu (płaskowypukłe) dotyczą wersji modelu swobodnie latającego ( nie sterowanego aparaturą RC). Do modeli swobodnych przeważnie stosowano wtedy profile nośne w stateczniku poziomym. Podany na planie statecznika poziomego profil symetryczny, dotyczy wersji sterowanej, w tym wypadku tylko sterem kierunku.
Ja w obu moich Wicherkach, w statecznikach poziomych, zastosowałem profil symetryczny. W Wicherku 10, statecznik poziomy (pionowy również ) jest wychylany w całości ( płytowy, pływający), bez podziału na ster i statecznik. Podobnie chcę zrobić w tej wersji Wicherka. Szczegóły dopiero pomalutku dopracowuję. Jeśli robisz model zdalnie sterowany, to oczywiście w stateczniku poziomym stosujesz profil symetryczny.
Pozdrawiam - Ajaks


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek G
MODELARZ



Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:32, 29 Lis 2008    Temat postu: silnik do Wicherka

Witam!

Ja natomiast mam pytanie, ponieważ buduję Wicherka 25 jaki silnik do niego włożyć? Planowałem MVVS 2,5 GFS/R-ABC-RC ale zastanawiam się czy to wystarczy. Model ma służyć do rekreacyjnego latania i nauki pilotażu dla bliskiej mi osoby. Zastanawiałem się czy nie lepiej w zapasie dać silniczka o pojemności 3,5cm?

Nurtuje mnie też bardzo sprawa, jak dobierać odpowiedniki silników elektrycznych do spalinowych i na odwrót?? Do tej pory latałem tylko na elektrykach, ale gdy przychodzi zła aura jesienno-zimowa chciałbym dalej polatać tylko że już spalinówką. A poza tym trochę męczy mnie latanie na dwóch pakietach po 15 minut. Chyba wszyscy się zgodzą że zabawa powinna trwać dłużej ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzenio39
MODELARZ



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:57, 04 Sty 2009    Temat postu:

Ja też zabieram się za budowę wicherka 25 i mam zamiar wsadzić do niego silnik o pojemnosci 5,25 cm
Będzie to jakiś silnik ASP
Silniki ASP są tanie i jak czytałem na forach to nie ma z nimi problemów.
Mam teraz kilka łdnych dni wolnego od pracy więc powinienem dokończyć moje dwa modele i zabrać się za tego wicherka.
Nie wiem czym go pokryć. Mam płótno żaglowe sig i chyba nim pokryję go w całości a potem opalrką napręże wszystko. Pokrycie folią jest chyba nie na miejscu w tym modelu. Nie będę też zmieniał konstrukcji, jedynie skrzydła okleję balsą. Źeberka na początku i na końcach skrzydeł ze sklejki, reszta żeberek z balsy.Końce skrzydeł muszę powzmacniać bo pokrzywiło mi już kiedyś przy naprężaniu płótna.
Nie wiem też jaki zrobię statecznik poziomy w tym modelu? Może zwykła płaska płytka? Czy żeberkować?
Malowanie jeszcze przemyślę. Chodzi mi tu o dobór kolorystyki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 18:11, 04 Sty 2009    Temat postu:

Jeżeli chcesz założyć silnik 5,25 cm to życze powodzenia z tego co czytama to zalecany jest 2,5 ewentualnie ostatecznie 3,5 ale to co mapisałeś to już jest przegięcie nie wiem czy to jest pomyłka czy takie masz zamiary ale do wicherka 25 to chyba nie jest najlepszy pomysł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzialeczka
MODELARZ



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: WOla mielecka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:14, 04 Sty 2009    Temat postu:

hm... coś mi sie nie podoba twój plan... silnik za duży i to płótno ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek G
MODELARZ



Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:39, 04 Sty 2009    Temat postu: Silnik do Wicherka 25

Witam!

Ja również odradzam silnik 5,25 cm. Do Wicherka 25 powinno się dać 2,5 cm lub 3,5 cm. Choć muszę też dodać że miałem kolegę który wsadził do Wicherka 25 silnik ok 6 cm ale po uprzednim przeprojektowaniu modelu. Docelowo podstawowa konstrukcja W25 jest za słaba do większych silników niż 3,5 cm. Ja osobiście na celownik biorę Magnum XL-15S. Niestety prócz ArtHobby żadna firma chyba nie sprzedaje tej marki u nas w kraju, dla tego jeśli ktoś miał do czynienia z tymi silnikami to prosił bym o podpowiedź czy to dobry pomysł: zakup tego silniczka zwłaszcza że chcę latać na 1% nitro lub 0 nitro? I ewentualnie czy brać ciepłą czy gorącą świecę a może standardowa medium wystarczy do latania na takim paliwie?
Odnośnie tego płótna, którym chce pokryć swoja maszynkę grzesio39 to myślę że to jakiś "zraniony pomysł". Ja zamierzam pokryć folią termo (może ktoś doradzi mi jaką wybrać?) lub tradycyjnie papierem japońskim. Spód modelu zamierzam zrobić tekturą i zaimpregnować ze względu że ma ona dość dobrą wytrzymałość i elastyczność (latam na trochę krzaczastym terenie do lądowania więc wole dmuchać na zimne ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzenio39
MODELARZ



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 4:26, 05 Sty 2009    Temat postu:

Mam zdjęcia pokrytego modelu tym płótnem. Do większych modeli nie ma nic lepszego. Gramatura tego płótna 42gramy na metr kwadratowy. Kleiłem nim tak samo jak się klei japonką. Całość można pomalować natryskowo.
Płotno to jest specjalnym płótnem do pokrywania modeli RC. Ponad 7m kwadratowych kosztuje 70zł i odporniejsze od folii, naprawy pokrycia też nie są żadnym problemem. Tu jest przykład oklejenia [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli chodzi o silnik to pomiędzy silnikiem 3,5 cm a 5,25 cm róznica w ciężarze to dokładnie 35 gram
Silnik 2,5 nie wchodzi w grę. Model waży prawie 2 kg z wyposażeniem i nie wiem czy na 2,5 cm silniczku ruszy z trawiastego terenu.
Po drugie ma latać z kamerą i boję się, że te 3,5cm też nie wystarczy.
Jak dobrze przeczytałem kolega strone wcześniej pisze, że zakłada silnik 6 cm więc w czym tkwi problem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzenio39 dnia Sob 23:35, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiwaldi7
MODELARZ



Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:15, 28 Sty 2009    Temat postu:

Witam

Poszukuje planow wicherka 25 kture ukazaly sie w modelarzu 10/2007
Posiadam plany z nuneru 9/2007 i chetnie bym je skompletowal

Pozdrawiam
Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gryzoń
MODELARZ



Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:47, 30 Sty 2009    Temat postu:

[quote="Tomasz"]Jeżeli chcesz założyć silnik 5,25 cm to życze powodzenia z tego co czytama to zalecany jest 2,5 ewentualnie ostatecznie 3,5

Ja założyłem do mojego wicherka 25 silnik Super Tigre g34 Twisted Evil , jeszcze nie wiem co z tego wyjdzie bo nie latałem, ale jeździłem po lotnisku i model sie nie rozpadł Twisted Evil . Czekam na odpowiednią pogodę i nową apke, bo już zamówiłem. Ćwiczyłem też sporo na symulatorze. A propos tego WIELKIEGO silnika to widziałem model Ajaksa na zlocie wicherków i też pięknie latał, więc nie wiem w czym problem!? Zapas mocy napewno się przyda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gryzoń dnia Pią 12:48, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 22:59, 30 Sty 2009    Temat postu:

No dobra może i będzie latał ale modele wicherka to nie były szybkie akrobaty które latają do piony na połowie gazy tylko wolne górnopłaty które wręcz nie były stworzono do akrobacji oczywiście akrobacje lotniczą da się nimi zrobić ale raczej był to model do spokojnego latania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gryzoń
MODELARZ



Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:55, 01 Lut 2009    Temat postu:

Ale zakładając taki silnik pamiętaj że model musisz wykonac ciężej i solidniej. Ja żebra przykadłubowe i skrajne zrobiłem ze sklejki 5mm (10 warstw), a połowe żeber ze sklejki lipowo balsowej o grubości 4mm.
Wręgę silnikową także zrobiłem z 10 warstwowej sklejki i cały przód zabezpieczyłem lakierem odpornym na paliwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzenio39
MODELARZ



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:47, 04 Lut 2009    Temat postu:

Trzymając się ściśle planów ( każde żebro wykonane jest ze sklejki) nie ma problemów z wytrzymałością płata.
Inaczej jest gdy zrobimy żebra z balsy, wtedy faktycznie możemy mieć problem.
Wicherka jeszcze nie zacząłem robić. W tym tygodniu zamowiłem do niego jedynie sklejkę 5 mm, gdyż takiej nie posiadam.
Czekam również na naklejki do Wicherka zamówione w firmie zajmującej się takimi sprawami. Zakupiłem także dwa pompowane koła 70 mm (tu ciekawostka koła zostały wyprodukowane w polskiej firmie rzemieślniczej 25 września 1977 roku i są jeszcze z etykietami na których widnieje cena 35zł Wesoly
Mam wszystkie potrzebne już elementy oprócz tej sklejki 5mm Smutny
Co do silnika to posiadam jeszcze nowy silnik MK 2,5 cm produkcji radzieckiej ( nigdy nie był odpalany, komplet śrubek, kołpak wszystko zapakowane w oryginalnym pudełku) i szczerze mówiąc najchętniej bym go się pozbył, zalega tylko miejsce. Jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt, może się komuś przyda do budowy Wicherka25.
Ja potrzebuję troszkę większy silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian Gąsiorowski
MODELARZ



Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:23, 23 Sie 2009    Temat postu:

Co do silnika to posiadam jeszcze nowy silnik MK 2,5 cm produkcji radzieckiej ( nigdy nie był odpalany, komplet śrubek, kołpak wszystko zapakowane w oryginalnym pudełku) i szczerze mówiąc najchętniej bym go się pozbył, zalega tylko miejsce. Jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt, może się komuś przyda do budowy Wicherka25

Na stole leżą plany Wicherka25, a właściwie to na podłodze i czekają na skompletowanie materiałów do jego budowy. Brakuje mi tylko napędu. Otoż to, jestem zainteresowany własnie tego rodzaju silniczkiem. Posiadam takowy silniczek, ale jest on niekompletny.
Mam tez inny silnik TURNIGY C3530-1100 i jak pewnie się domyslacie, jest to silnik elektryczny, dlatego mam obawy, czy zda on egzamin w warunkach zimowych.

Moje gg 2215926

Od czasu do czasu bede przesyłał fotki z postepu prac nad modelem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marian Gąsiorowski dnia Nie 0:30, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian Gąsiorowski
MODELARZ



Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:12, 31 Sie 2009    Temat postu:

„WICHEREK ”
30 sierpień 2009 r. Dostałem plany Wicherka 25 ….
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakie same, jakie miałem w dzieciństwie oj!!!!! Czy się nie mylę? 50-siąt wiosenek temu?. Ależ ten czas leci. Wrócę się do lat mojego dzieciństwa. Mieszkałem wtedy we Wrzeszczu (dzielnica w Gdańsku). Tuż za płotem mojego domu była modelarnia . Jak sięgam pamięcią to do przedszkola nie chodziłem, ale za to codziennie na lotnisko do modelarni biegałem.
Po powrocie do domu Plany Wicherka wylądowały na podłodze.



Samolot latał na silnik samozapłonowy 2, 5cm3 i to takie retro, jak ja. Myśli biegają, kocioł w głowie… Co tu innego zastosować? Takiego z duchem czasu? Wicherek 25P trzeba przystosować do wszechstronnego latania w zależności od warunków atmosferycznych. Startów z betonu, asfaltu, wody, śniegu. Będzie on miał lekko zmieniony zapis w nazwie na Wicherek25Pp. Te małe „p” miałoby znaczyć: po prostu „przekształcony”.


1-sza myśl elektryk….
[link widoczny dla zalogowanych]


Policzę czy to, co mam dźwignie model.
[link widoczny dla zalogowanych]


Taki silnik?
[link widoczny dla zalogowanych]


Za słaby do tego modelu. Poszukam inne zabawki.
[link widoczny dla zalogowanych]

Silnik dostałem od studentów. Rozbierano go do jakichś prac. Dlatego też był niekompletny. Brakuje do kompletu zaworu gaźnika. I tu chciałbym zaapelować do Państwa… Czy może ktoś ma na zbyciu taki drobiazg? No nic….
Szukam dalej w swoich zapasach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu widać brak gaźnika. Jakby na nie patrzeć na resztki silnika w tym stadium… jest to po prostu złom? Mimo wszystko zatrzymam go. Nigdy nic nie wiadomo, kiedy może się przydać jakaś część 
[link widoczny dla zalogowanych]
Sięgnąłem do innych zapasów. OOO!! JEST  To powinno tu pasować. ASP 25. Mam go do Wilgi. Nowizna. Wydłubię go do Wicherka25Pp.
Posprzątam domowy hangar. Na stanowisku pracy stoi inny jednopłat retro w budowie. Poszukuje do niego dokumentacji. W tym celu pobuszuję za odpowiednimi fotkami w Internecie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Poczytałem na forum i wstępnie ma być to Wicherek25Pp z takimi zmianami
[link widoczny dla zalogowanych]
Podobny w części przedniej do oryginału z zmianą: podwozia, statecznika kierunku z zachowaniem przekształcenia sylwetki modelu. Podwozie z przednim goleniem i dodatkowo kierowanym jednym serwem kierunku. Wykorzystam tą zmianę, kiedy zainstaluje pływaki do sterowania sterem w wodzie. Tylne zawieszenie po demontażu kół zainstalowanych poza środkiem ciężkości i wzmocnień w kadłubie usprawni ten manewr przekształcenia na hydro. Statecznik wysokości podobny będzie lekko do modelu z Wilgi2000. Przesunę go w kierunku rufy. Zmiany zaznaczone są mazakiem na powyższym rysunku. Skrzydła będą posiadały lotki i klapy. Będą one zainstalowane w skrzydle, by zminimalizować szybkość podchodzenia lotem ślizgowym do połowy do lądowania nie tylko na wodzie, ale na zabudowanym moim lotnisku osiedlowym. W tym celu muszę \/ płatów z 30 zmniejszyć do 1,50. Książka z której czerpałem wiedzę „Samoloty w historii i w miniaturze” autora Wiesława Schier jest z 1973 r. I zdaje sobie sprawę, ze technika poszła daleko do przodu. Tu zwracam się do Was drodzy internauci o fachowa pomoc. Mówiąc fachową pomoc. Mam tu na myśli pomoc, która rozwiązuje ten problem bardziej nowocześnie. Czy to jest dobry pomysł z kątami pomniejszonymi? Ja jeszcze muszę to przemyśleć, ale zbiorę wszystkie spostrzeżenia na ten temat pod uwagę. Do budowy płatów skrzydła jeszcze wiele czasu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Muszę poprzeglądać swój mały magazynek materiałowy z czego mam robić model. Może z balsy, a może metodą tradycjonalną – sklejką, czy tak jak przed laty z tego co jest pod ręką
[link widoczny dla zalogowanych]
Balsy mało, chodź w niej najbardziej lubię rzeźbić. Mam sklejkę 3-rzy warstwową, niediagonalną, ani jakąś inną, wypasioną. Tylko zwykła, starą, co służyła kiedyś, jako podkład do lustra. 4mm listewki sosnowe zakupie w sklepie modelarskim. Z wyliczenia potrzeba mi kilkanaście metrów tych patyczaków. 30m powinno wystarczyć. Jest to wydatek około 30 zeta + klej, przyspieszacz… Całkowity koszt niezbędnych materiałów zamknąłby się w granicach gotowego kitu (do samodzielnego montażu). Wiem, iż wszystkie części można kupić i złożyć, ale to mnie nie bawi. Moją pasją, a wiem to na pewno jest samodzielne budowanie a nie nabycie gotowca nawet w postaci przysłowiowego tartaku. Mam więcej własnej satysfakcji z własnoręcznie wyrzeźbionej i posklejanej części modelu.

Rzeźbię i ćwiczę własne przemyślenia
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W odstawkę poszedł nawet Wiatrakowiec widoczny w tle.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak widzę wstępnie zamocowanie golenia z przodu na tym małym wzmocnieniu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Wracam na podłogę, aby spojrzeć z góry mądrzejszym wzrokiem na to. Już na wstępie widzę kolosalne zmiany tego, co robiłem kiedyś, jako dzieciak, a dziś. Sam silnik nie był tak skomplikowany. Nie posiadał tłumika. Technika poszła do góry, a co za tym idzie, dzisiejsze silniki są nowocześniejsze i bardziej rozbudowane. Sterowanie gaźnikiem obrotami silnika i sam zbiornik był opadowy. Tym samym był mniej skomplikowany w zabawie modelarskiej. Dzisiejsze silniki wymagają innego obiegu paliwa pod ciśnieniem gazów z tłumika. Zmiana te są widoczne nie tylko w zamocowaniu i wyprowadzeniu zaworów zbiornika do tankowania i jego w tym czasie odpowietrzenia. Większość modelarzy budujących modele omija ten problem ucieczkę do elektrycznego napędu. Dziś już niewielu pamięta, miły zapach spalin eteru, kiedy odpalało się samozapłonowe silniczki.
Wracam do rzeźbienia. Widać jak wygryzłem miejsce pod tłumik.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wygryzłem gondole pod silnik na pewno prościej było by tu założyć inne łoże takie jak to:[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Ale nie pasuje mi do całości mojej koncepcji zachowania przodu modelu najstarszej wersji.
Za to mam zagwostkę z zamocowaniem serwa. Jest mało miejsca przed wręgą ogniową, a serwo regulujące obroty silnika postanowiłem tam umieścić. W miejsce, gdzie w starych planach było miejsce na serwo, dzisiaj ulokuje tam gondole zwieszenia golenia przedniego współpracującą sprzężoną pod jedno serwo razem ze statecznikiem kierunku.
Miałem nawet zamiar samemu zbudować zbiornik paliwowy z puszki po piwie. Niestety, nie znalazłem w markecie piwa w puszcze innej, jak aluminiowej. Biegałem po markecie i sprawdzałem puszki magnesem. Biedny ochroniarz biegał za mną, myśląc, że chce zwinąć browara. Jakież było jego zdziwienie, gdy okazało się, że nie dałem mu tej satysfakcji i nic nie zwinąłem. Piwko kupiłem, wypiłem a materiał wykorzystam do zamaskowania wyciętych otworów..
W ten oto sposób zostałem zmuszony do nabycia zbiornika co by pasował do Wicherka25Pp nie kolidującego ze zmianami już wprowadzonymi. Gabarytowo pasował tylko zbiorniczek 150ml. [http://images50.fotosik.pl/190/e8374cc545980af9med.jpg[/IMG][/URL][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]






Na zdjęciu pokazana jest wstępna instalacja paliwowa w suchym montażu i małe zmiany z przesunięciem wręgi ogniowej. Widoczna jest w starym miejscu gumka zespalająca wstępny montaż.[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wygląda przebudowane przed wręgą ogniową łoże powiększone na serwo przepustnicy.[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]



Na samym początku jak oglądałem materiał sklejki, intuicyjnie wyczułem, że może być on zbyt słaba. Pomyślałem, iż można by ją i tak wzmocnić kawałkiem blaszki aluminiowej. W starych planach jest uwzględnione takie właśnie wzmocnienie dla prawidłowo ustawienia kąta beta.
Postanowiłem zmienić cała łoże silnika na durr aluminium grubości 2 mm. Płytkę tą dostałem dawno temu. Z takiej blaszki robiono kiedyś samoloty. W końcu przydała się i znalazła swoje miejsce tam, gdzie powinna być. .[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]



Na nowo powstaje w głowie powrót do zmian w budowie. Model ma być przystosowany do dwóch żywiołów: wiatru i wody, tzn. ma startować z wody i lądu. Z tego też tytułu postanowiłem zamocować większy silny, niż jest przewidziany w planach. Ma to na celu, by samolot startujący z wody mógł się swobodnie oderwać od niej. Podczas startu z wody potrzebna jest większa siła kinetyczna[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][URL=http://www.fotosik.pl][IMG]]



Na dzień dzisiejszy to tyle…. Buduje i czekam na cenne rady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DUŻE TEŻ JEST FAJNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin