Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szybowiec F3J 3,42m "White Princess" - Relacja
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> SZYBOWCE / Przykłady konstrukcji szybowców
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek P.
MODELARZ



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:00, 03 Mar 2008    Temat postu: Szybowiec F3J 3,42m "White Princess" - Relacja

Ten temat to szczegółowa relacja na żywo z budowy szybowca z bardzo dużą ilością ZDJĘĆ. Polecam wszystkim śledzenie tematu!!!
--------------------------------------------------------------------
aktualny stan budowy - MODEL SKOŃCZONY

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:20, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 20 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek P.
MODELARZ



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:25, 03 Mar 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:22, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek-and
MODELARZ



Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kliniska

PostWysłany: Pon 21:22, 03 Mar 2008    Temat postu:

Nie wydaje Ci się że moc raczej podaje się w watach czy w koniach mechanicznych
Chyba chodziło o to ile mogą uciągnać.
Moc to praca/ czas (W/s)
a praca to siła (w twoim wypadku może być 350N) razy przesunięcie czyli o ile łopata serwa się wychyla.
Jak obliczysz pracę to przez czas wykonywania pracy i masz moc.

Sorki za to ale z fizy 3 mce w rejonie...

Pozdrawiam Tomek Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek-and dnia Pon 21:23, 03 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 1:00, 04 Mar 2008    Temat postu:

tomek-and napisał:

Moc to praca/ czas (W/s)
a praca to siła (w twoim wypadku może być 350N) razy przesunięcie czyli o ile łopata serwa się wychyla.
Jak obliczysz pracę to przez czas wykonywania pracy i masz moc.

Nie praca tylko moment obrotowy , patrz : dynamika bryły sztywnej. Dlatego byli lepsi Laughing
tomek-and napisał:
Sorki za to ale z fizy 3 mce w rejonie...
Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patryk Sokol
MODELARZ



Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa

PostWysłany: Wto 1:45, 04 Mar 2008    Temat postu: Re: Szybowiec F3J 3,4m

pol6455 napisał:
Kadłub laminatowy-kewlarowy(przednia część z laminatu a tylnia rura z kewlaru.


Tkanina kevlarowa przesączona żywicą to też laminat...

Domyślam się, że chodzi o to, że przód kadłuba będzie szklany. O ile przód ze szkła jest ok, to kevlarowa rura ogonowa to pomyłka. Kevlar jest dobry tam gdzie występują znaczne udary, lub wymagana jest wytrzymałość na ścieranie. Z kolei rura ogonowa jest poddawana zginaniu i skręcaniu, czyli najlepiej wypada tu węgiel.

Najlepsze rozwiązanie to kevlarowy przód kadłuba (nie uszkodzi się przy lądowaniu) i węglowa rura ogonowa (lekka i bardzo sztywna). Jeśli kevlar jest za drogi to na przód daj szkło też świetnie da sobie radę.

Jak już się tak rozpisałem (i nie mogę zasnąć) to przypomnę o innym częstym błędzie tj. dawaniu węgla na krawędzie natarcia, płozy ogonowe itp części mogące mieć bliskie i gwałtowne kontakty z czymś innym niż powietrzem. Węgiel ma bardzo słabą udarność i się w takim zastosowaniu nie sprawdza, innymi słowy zwykłe szkło poradzi sobie w takim miejscu zdecydowanie lepiej, a najlepszy będzie kevlar.

Węgiel za to jest idealny gdy wymagana jest duża sztywność (czyli jak wyżej wspomniana rura ogonowa).

ps. Jak kogoś interesuję to mogę napisać coś o zastosowaniach poszczególnych tkanin, do różnych celów.
ps.2 Ja wiem, że powinien być aramid, a nie kevlar, ale tak napisałem, że nikt nie miał wątpliwości (aramid to jakoś mało popularna nazwa)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Patryk Sokol dnia Wto 1:46, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 8:14, 04 Mar 2008    Temat postu:

Witam
serw mini nie polecam, o ile wystarczą do poruszania lotką czy klapą to nie wytrzymują "lądowania na punkt" (przećwiczyłem osobiście)
Niestety w miarę dobre serwo do skrzydeł to koszt 80-100 zł i nic się tu nie wykombinuje.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek-and
MODELARZ



Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kliniska

PostWysłany: Wto 8:48, 04 Mar 2008    Temat postu:

Neverhood napisał:
tomek-and napisał:

Moc to praca/ czas (W/s)
a praca to siła (w twoim wypadku może być 350N) razy przesunięcie czyli o ile łopata serwa się wychyla.
Jak obliczysz pracę to przez czas wykonywania pracy i masz moc.

Nie praca tylko moment obrotowy , patrz : dynamika bryły sztywnej. Dlatego byli lepsi Laughing
tomek-and napisał:
Sorki za to ale z fizy 3 mce w rejonie...
Twisted Evil


Tak, tak masz całkowitą rację że ruch przezemnie opisany to ruch obrotowy ale ja chiałem koledze przpomnieć ze szkoły o mocy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:10, 04 Mar 2008    Temat postu:

tomek-and napisał:
ale ja chiałem koledze przpomnieć ze szkoły o mocy Wink
Edukacja najważniejsza Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skuzik
MODELARZ



Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sanok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:10, 04 Mar 2008    Temat postu:

Witam, zaczynam budowe podobnego modeu, rozp. 3210mm, dł 1400mm, konstrukcja podobna, co do serw to ja mam zamiar użyć YS-100 z metalowymi trybami do lotek i klap. Mam takie w innym modelu, mniejszym, ale spisują się prawidłowo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek P.
MODELARZ



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:52, 04 Mar 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:23, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skuzik
MODELARZ



Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sanok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:10, 04 Mar 2008    Temat postu:

Mam pytanie co do kadluba, jaka jest najwieksza średnica ? i jaka jest zaraz za łożem skrzydła ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek P.
MODELARZ



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:46, 04 Mar 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:24, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skuzik
MODELARZ



Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sanok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:35, 05 Mar 2008    Temat postu:

A skrzydła z rdzeniem styro ? czy puste ? Kadłub rzeczywiscie ładny, ja będe robił najprostszy o przekroju koła. Skrzydła styro + fornir ( na laminata jeszcze nie ma warunków, ale moze wkrótce Wesoly ) I mam pytanie czym przelecieć skrzydło żeby było idealnie gładkie i pod folią nie zostawały takie zmarszczenia przez powietrze, aby folia idealne przylegała ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek P.
MODELARZ



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:11, 05 Mar 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:24, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek P.
MODELARZ



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:23, 05 Mar 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:25, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> SZYBOWCE / Przykłady konstrukcji szybowców Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 1 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin