Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Elektryk na uwięzi
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> "NA SZNURKACH"
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BlueSky65
MODELARZ



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:20, 13 Gru 2009    Temat postu: Elektryk na uwięzi

Przedstawiam fotki elektryka na uwięzi.Model skonstruowany i wykonany przez znanego w kręgach modelarstwa na uwięzi Janusza Węcławiaka. Przypominam również że wszelkie prawa dotyczące kopiowania i wykorzystywania niniejszych fotek jest zabronione.Fotki są własnością Janusza Węcławiaka i kopiowanie lub wykorzystywanie ich do innych celów musi być potwierdzone zgodą właściciela.Oto link
http://www.saumodelarnia.fora.pl/viewimage.php?i=902


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gall Anonim
MODELARZ



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:27, 13 Gru 2009    Temat postu:

No, no może taka jest przyszłość uwięzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 20:31, 15 Gru 2009    Temat postu:

Ciekawy jestem jak w tym modelu są sterowane obroty silnika o ile są regulowane a jeżeli nie to za sprawą jakiego urządzenia jest wyłączany silnik. Sam kiedyś zrobiłem prototyp modelu z silnikiem elektrycznym na uwięzi ale nie miałem tego jeszcze dopracowanego więc zastosowałem odbiornik i aparaturę. proszę o informację na temat sterowania silnikiem jeżeli jest to możliwe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gall Anonim
MODELARZ



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:09, 16 Gru 2009    Temat postu:

Ja widziałem takie uwięźówki, w których obroty były sterowane RC

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 23:39, 16 Gru 2009    Temat postu:

No tak ale mnie chodzi o to żeby znaleźć na to inny sposób bo jeżeli ktoś chce elektrykiem na uwięzi startować w F2B to nie może zastosować aparatury bo model wtedy będzie nieregulaminowy zastanawiałem się nad wyłącznikiem czasowym ale z drugiej strony chciałbym też móc sterować obrotami silnika i wyłączać go kiedy będę chciał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gall Anonim
MODELARZ



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:08, 17 Gru 2009    Temat postu:

Racja, ale w klasycznych modelach spalinowych obroty są stałe, ustalane przez gaźnik (tu mogłoby być przez napięcie), a model ląduje jak się skończy paliwo (tu analogicznie można by dawać akumulatory o małej pojemności, albo oprócz 2 linek sterowania puścić kable z wyłącznikiem umieszczonym na rączce).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ciepek
MODELARZ



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:05, 17 Gru 2009    Temat postu:

A nie można zastosować rezystora ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 20:36, 17 Gru 2009    Temat postu:

A możesz opisać bardziej co da rezystor. Gall Anonim twój pomysł jest dobry też o tym myślałem tylko nie może być tak ze silnik przestanie działać bo akumulator padnie w takim przypadku śmigło by się jeszcze kręciło ale brakowało by mocy żeby kontynuować lot dlatego myślałem o elektronicznym wyłączniku czasowym który po pewnym czasie wyłączał silnik. Myślę że z tym nie będzie większego problemu bo u nas w modelarni instruktorzy zrobili wyłącznik czasowy programowany i do tego programator tak że musiałbym pokombinować. A co do kabli w linkach to odpada bo ja jak próbuje robić modele styrodurowe o stosunkowo małej wadze a w nich nie mogę zastosować ciężkich linek bo model ich nie uciągnie, linki też nie są stalowe tylko z plecionki kewlarowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ciepek
MODELARZ



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:40, 17 Gru 2009    Temat postu:

No mógłbyś regulować obroty silnika od wyłączenia do obrotów maksymalnych bo chyba o to się rozchodzi że chcecie regulować obroty ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 22:37, 17 Gru 2009    Temat postu:

no po części tak ale prędzej bym zastosował jakiś potencjometr raczej się rozchodzi o wyłączanie silnika w trakcie lotu lub w najlepszym wypadku regulacje obrotów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gall Anonim
MODELARZ



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:31, 17 Gru 2009    Temat postu:

Skoro kable i rc odpada to pozostaje tylko jakiś zegarek, ja nie mam innych pomysłów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BlueSky65
MODELARZ



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:09, 19 Gru 2009    Temat postu:

Włącznik czasowy.A tak przy okazji czy w normalnym silniku jest jakieś sterowanie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 22:34, 21 Gru 2009    Temat postu:

Mając na myśli normalny silnik mówisz o silniku spalinowym jeżeli tak to regulacje obrotów stosuje się chyba tylko w makietach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andy
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:50, 22 Gru 2009    Temat postu:

Cześć.
To może ja coś pokombinuję.
W rączce np. tester serwomechanizmów czy inny dowolny układ elektroniczny (np.555) wysyłający standardowe impulsy dla serwomechanizmów. Po drugiej stronie zamiast serwa regulator obrotów i już. Pozostaje problem, który palec najlepiej nadaje się do obsługi takiego regulatora i jak. Ja stawiam na kciuk. Może jeszcze jak to ma być z tymi linkami, jedna jako wspólna masa druga sygnałowa impulsy do regulatora. Orczyk cały z materiału izolacyjnego. To jest całkiem realny pomysł, powinno działać. Jeśli przesłanie na te 15 i więcej metrów sygnału okazało się niepewne w działaniu, dziwne niekontrolowane zachowanie regla, to można nieco przerobić przesył, przecież kiedyś był telegraf na świecie na o wiele większe odległości. Tu już napiszę trochę dla miłośników elektroniki, wtedy trzeba na wyjściu układu sterownika dać dodatkowo tranzystor z otwartym kolektorem a po stronie regulatora obrotów opornik podciągający wejście do zasilania. Powstanie wtedy tzw. pętla prądowa, która powinna sobie dać radę na o wiele większe odległości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 14:06, 22 Gru 2009    Temat postu:

Jak najbardziej ten pomysł jest bardzo dobry tylko ja go odrzuciłem już na początku z racji że będę robił mały model ze styroduru myślę że jego masa nie przekroczy 400g a więc stalowe linki odpadają zastąpię je plecionką kewlarową która jest wystarczająco odporna na rozciąganie. A więc pozostaje mi ustawić stałe obroty i zaprogramować czas lotu jest to chyba jedyne rozwiązanie w tym wypadku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> "NA SZNURKACH" Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin