Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PHANTOM... czyli mój początek w akro :)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:47, 15 Lut 2008    Temat postu: PHANTOM... czyli mój początek w akro :)

Witam!

Powstał we ferie, latał drugi i ostatni raz dziś. Chciałem, aby był szybki, aby był z lotkami, sterem kierunku i wysokości, aby można po próbować na nim jakieś podstawowe figury akrobacyjne Rolling Eyes
Narysowałem wstępny szkic modelu i w 2 dni był gotowy. Pierwszy wniosek: co po nagle to po diable Twisted Evil (chyba tak to było)

Wyszło coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]
Poniżej: Aku poszło ogniem, wywaliło wszystko co było po drodze i jeszcze leżało obok modelu
[link widoczny dla zalogowanych]

Więcej zdjęć nie mam, ale są filmy (później dam).

A dzisiaj... świeciło słońce, od czasu do czasu powiewał wiatr-pogoda dobra. ALE po stronie miasta były takie chmury jakich dawno nie widziałem, widać było na nich spadający śnieg Wesoly Byłem pewien, że przejdą bokiem, i tak się działo do czasu gdy skręciły prosto na nas. Byliśmy na miejscu a że kawałek drogi trzeba iść, decyzja padła:latać Wesoly

Chmury były takie:

[link widoczny dla zalogowanych]

a później jeszcze gorsze... wyszliśmy jak była wiosna a wróciliśmy jak początek zimy Wesoly Diakon da mi zdjęcia to je tu umieszczę.

A więc latam, latam.. zaczyna wiać, model to do góry to do dołu, w lewo, w prawo i najgorsze z wiatrem, próbuje wrócić, szarpie nim jak spadającym liściem z drzewa Wesoly iiiiiiii BUM!
Ze względu na ten gorszy depron z którego był zrobiony, wróciłem do domu cały zasypany śniegiem z tym:

[link widoczny dla zalogowanych]

Skrzydła wziąłem, bo są w nich cenne listewki, resztę zbiorę kiedyś jak wezmę ze sobą jakąś siatkę Wesoly
Ale to nie koniec modelu, będzie udoskonalany


cdn Uwaga

EDIT:
Jeszcze mam takie pytanie. Czy pod ten silnik: [link widoczny dla zalogowanych] mogę dać większe śmigło niż, jak radzą 8x4" tak żeby nic mi się nie spaliło Wesoly ? Regulator: max prąd chwilowy 22A, a ciągły 15A. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CrysTal dnia Sob 19:22, 16 Lut 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:59, 15 Lut 2008    Temat postu: Re: PHANTOM... czyli mój początek w akro :)

CrysTal napisał:

Ze względu na ten gorszy depron z którego był zrobiony, wróciłem do domu cały zasypany śniegiem z tym:

Skrzydła wziąłem, bo są w nich cenne listewki, resztę zbiorę kiedyś jak wezmę ze sobą jakąś siatkę Wesoly

przyznajesz się publicznie do śmiecenia - chuligan Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djpierug
MODELARZ



Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:42, 15 Lut 2008    Temat postu:

Nie mówię, żeby nie dawać śmigła z opisu, ale ja dałem i cały model za aparaturą w środku mi się kiedyś przez to spalił. W takich badziewnych silnikach dane techniczne są dość często zawyżane, albo mierzone z za dużymi śmigłami(i silnik się grzeje). Mój silnik był na wierzchu modelu(a więc chłodzenie w porządku). Lipolki zapaliły się dlatego że silnik sie nagrzał pod wpływem za dużego prądu(duże śmigło z opisu) nagrzał się i magnesy neodymowe pod wpływem temperatury rozmagnesowały się(prawie całkiem przestały działać), co spowodowało, że prąd swobodnie popłyną(zwarcie). Od tamtej pory daję śmigło zawsze o jeden cal mniejsze i dbam o jak najlepsze chłodzenie silnika i reszty. To oczywiście tylko moja opinia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TEQ
MODELARZ



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 0:46, 16 Lut 2008    Temat postu:

djpierug napisał:
Lipolki zapaliły się dlatego że silnik sie nagrzał pod wpływem za dużego prądu(duże śmigło z opisu) nagrzał się i magnesy neodymowe pod wpływem temperatury rozmagnesowały się(prawie całkiem przestały działać), co spowodowało, że prąd swobodnie popłyną(zwarcie).


To co teraz opisałeś jest troszkę nie logiczne... Jeżeli mówisz o modelu z silnikiem 3f to zauważ, że regulator dostarcza prąd zmienny bezpośrednio do uzwojenia, a nie za pomocą jakiegoś mechanizmu. Bezpośrednią przyczyną zwarcia nie było to że magnesy się rozmagnesowały. Magnesy przestały wytwarzać pole magnetyczne w okół siebie (tzn nie przestały, ale było ono dużo dużo mniejsze) przez co silnik się znacznie wolniej kręcił zapewne. Natomiast regulator cały czas, nie przerwanie dostarczał prąd do uzwojenia. Jeśli uważałeś na lekcji fizyki (tą lekcję też przespałeś ? Rolling Eyes ) to zwojnica (również w silniku) to długi cienki drut (zazwyczaj miedziany) zawinięty zazwyczaj na jakimś izolatorze. Ale jeśli byś zwykły drut tak zawinął, to oczywiste że doprowadził byś do zwarcia. Dlatego taki drut jest powleczony bardzo cienką warstwą emalii. Izoluje ona zwoje, a jednocześnie pozwala układać drut bardzo blisko siebie. Jeśli silnik się przegrzewa, to taka emalia może się zacząć topić/palić. Jeśli ona się przetopi, a prąd będzie dalej płynął to oczywiste że doprowadzi do zwarcia. Więc do silników trzeba bardzo uważnie dobierać śmigła. Jeśli po locie silnik jest gorący, to warto pomyśleć nad zmianą. Chyba że troszkę więcej mocy jest dla nas cenniejsze niż akumulator, regulator, model... A na dodatek można i komuś krzywdę przypadkiem zrobić. Już 100 gramowy model spadając swobodnie w określonych warunkach może zrobić krzywdę człowiekowi. To co powiedzieć o np. 700 gramowym trenerku z dużym obciążeniem powierzchni ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 1:22, 16 Lut 2008    Temat postu:

Powiem to wprost :
Teoria djpierug oraz TEQ z fizycznego i praktycznego punktu widzenia są prawdopodobne. Ale jak było naprawdę tego się nie dowiemy , bo w obu punktach izolacja w silniku musiała paść.

Pytanie czy uwierzycie mi na słowo ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:07, 16 Lut 2008    Temat postu:

No to ja już nie wiem jak to jest. Ten GWS może mieć śmigło 8x4 i max 8x4,3 a ten który niby jest mocniejszy, wolnoobrotowy lepiej żeby miał mniejsze niż 8x4?

Neverhood napisał:
przyznajesz się publicznie do śmiecenia

Tylko chwilowo, dobrze przygniotłem to cegłą więc nie 'ucieknie' Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrek038
MODELARZ



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła

PostWysłany: Sob 15:53, 16 Lut 2008    Temat postu:

Daj filmik jak możesz!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:15, 16 Lut 2008    Temat postu:

Z tego tematu zrobił się taki trochę opis pogody, no ale cóż, chmurki były niezłe...:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tu jest film z krótkim lotem: [link widoczny dla zalogowanych]

a tu obrót o 360 st.: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CrysTal dnia Sob 16:29, 16 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek T-bolt
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:10, 16 Lut 2008    Temat postu:

Jaka waga i wymiary modelu oraz wyposażenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:20, 16 Lut 2008    Temat postu:

Tak, zapomniałem o najważniejszym.

Rozpiętość: 670mm
Długość: 700mm
Waga: 210g
Silnik: GWS 2205/15T (30g)
Aku: 2 cele, 1200mAh (57g)
Serwa: Mini Conrady (3x8g)

Wymiarów dokładnie nie pamiętam, a teraz nie mam jak ich sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CrysTal dnia Sob 19:26, 16 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djpierug
MODELARZ



Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:15, 17 Lut 2008    Temat postu:

Drogi TEQ:
NIE ŚPIĘ NA LEKCJACH FIZYKI!!! Tak się składa, że z fizyki jestem najlepszy w szkole!!!
Jeżeli magnesy przestaną działać, to to wtedy silnika się wolniej kręci i przez uzwojenie jest pobierany DUŻO większy prąd. Dzieję się tak dlatego, że obracający się wirnik z magnesami wytwarza napięcie "w przeciwną stronę" dla uzwojenia(tak jak dynamo, jeżeli podłączysz do silnika szczotkowego żarówkę i zakręcisz wałem silnika, to żarówka zabłyśnie). Im szybciej wiruje silnik, tym bardziej. Szybciej kręcący się silnik(lub z silniejszymi magnesami) przy tym samym napięciu pobiera mniej prądu. A jeżeli magnesy się rozmagnesowały u mnie z powodu temperatury(drastycznie spadły obroty silnika ale się jakoś kręcił z zerowym ciągiem), to prąd sobie prawie swobodnie płynął(prąd w zwojach nie dostawał żadnych oporów od "dynama"). O takie zwarcie mi chodziło. I lipolki się zajarały. Co z reglerem,to nie wiem bo go nie znalazłem już. A regler(tak mi się zdaje) taktując prąd, dostosowuje się do obrotów silnika. Nie zaczyna następnej fazy, do póki poprzednia się nie skończy. Jeżeli uruchomisz silnik bez śmigła, a ze śmigłem to chyba różnica w obrotach jest, a nic się nie pali. Jeżeli było by tak, jak mówisz, to mój silnik wtedy by się przestał kręcić(był by źle taktowany przez regiel), A kręcił się(słabiutko ale to wina właśnie tych magnesów. Wiem co to jest emalia i zwojnica Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez djpierug dnia Nie 9:21, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Giersh
MODELARZ



Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:35, 17 Lut 2008    Temat postu:

Jak już niektórzy zauważyli na tym forum, a ja się z nimi identyfikuję, jeśli nie jesteś czegoś pewien to nie pisz odpowiedzi. Nie myl prądnicy z SEM samoindukcji. Nie używaj zwrotów "tak mi się zdaje". Nie jesteś pewien na 100% to nie pisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:50, 17 Lut 2008    Temat postu:

Mieliście szczęście, że z tej chmurki tylko śnieg sie posypał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek-and
MODELARZ



Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kliniska

PostWysłany: Nie 21:06, 17 Lut 2008    Temat postu:

Neverhood napisał:
Mieliście szczęście, że z tej chmurki tylko śnieg sie posypał.

A co miało się jezcze posypać??
Akurat jestem żeglarzem i troszkę mil już za sobą mam a meteorologia nie jest mi obca tak z krótka to były chmórki typowo śniegowe

Pozdrawiam Tomek Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 2:58, 18 Lut 2008    Temat postu:

Na filmie było widać jedynie słoneczną pogodę i ciemną, wąską podstawę niskiej chmury. Moje pierwsze skojarzenie to burzowy Cumulus (CN). Zatem czym ta chmurka śniegowa (deszczowa) odróżniała się od CN - po czym to było poznać ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin