Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mój pierwszy samolot- PIPER J3 CUB by CrysTal
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:24, 17 Sty 2007    Temat postu:

Nie wiem jak to będzie z tymi lotami, ładowarkę mi przysłali z powrotem (wysłałem ja z reklamacją) nadal jakiś alarm się włącza, narazie głównymi podejrzanymi są akumulatory. Wszystko się niedługo wyjaśni, za godzinkę jadę do znajomego po akumulator samochodowy i spróbuję tą ładowarkę podłaczyć do niego. Panowie z modele.sklep powiedzieli mi że prąd płynący do ładowarki musi być w 100% stały. Próbowałem na zasilaczu, z którego teoretycznie też płynie prąd stały, Rolling Eyes lecz nie aż tak stały jak z akumulatora (wiecie o co chodzi Wesoly ) .
Dziwi mnie jednak ten fakt, że inni podłączają ładowarkę pod zasilacz komputerowy, z którego również nie płynie w 100% prąd stały i wszystko jakoś działa. Może wiecie o co w tym chodzi?
W każdym razie jak nie naładuje tych aku to narazie nigdzie nie polecę Smutny

Dzięki santana za link, pomyslę nad tym rozwiązaniem. Dzisiaj nic w Piperze nie tknąłem, cały dzień robiłem nowe skrzydełka w Jaskółce (relacje w dziale o szybowcach)

I jeszcze do Kuby. Z serwami to praktycznie zawsze mam problem. Są za ciężkie do takich małych modeli ale jakoś muszę sobie radzić. Piper będzie ważych +/- 300g (gotowy do lotu), więc nie jest tak źle, silnik uciągnie go bez problemu. A co do kierunku to chyba w tym modelu będę musiał obyć się bez niego. Najwyżej będzie startował z ręki.

Znowu się rozpisałem Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:30, 18 Sty 2007    Temat postu:

Dzisiaj zrobiłem zastrzały. Postawiłem jednak na igłę i nitkę Wesoly i trochę kleju. Końcówki "haczyków" z drutu nie wymagają żadnego ogranicznika, który zabezpieczyłby je przed wysunięciem. Dość ciasno przechodzą przez tulejkę także myślę, że nie będzie z tym problemu.
Poniżej kilka zdjęć zastrzałów

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam pytanie. Czy akumulator i regulator musi być chłodzony, czy można go owinać w piankę ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santana
MODELARZ



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 6:04, 19 Sty 2007    Temat postu:

Absolutnie nie owijaj co jak co ale regulator powinien mieć zapewnione jak najlepsze chłodzenie akumulatory też sie grzeją . Widze że podwozie zrobiłeś z drutu miedzianego nie jest to najlepszy pomysł , powinno być z drutu spręzystego. To niedługo mozna sie spodziewać oblotu Wesoly
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:27, 19 Sty 2007    Temat postu:

Jeśli chodzi o podwozie to zgadzam się z tobą w zupełności. Postaram się, zrobić je jakoś inaczej, z innego drutu. Narazie jednak nie przewiduję lądować na kołach,lecz na wysokich chwastach (mam taką dużą łąkę niedaleko) więc podwozie nie będzie mi potrzebne Wesoly
A tak na marginesie, cały czas myslę jak długo Piper będzie cały, tzn jak zacznę latać. Nie mam pojęcia o lataniu, tyle co z symulatorów Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santana
MODELARZ



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 18:18, 19 Sty 2007    Temat postu:

Jak nie polecisz to sie nie dowiesz będe trzymał kciuki Wesoly
Symulatory dużo dają ale mimo wszystko to nie to co realny lot.
U mnie pierwszy lot to; po wyważeniu i zabezpieczeniu silnika (nałożenie osłony ze styropianu)ustawieniu sterów w neutrum puszczam go z ręki bez aparatury przy bezwietrznej pogodzie o ile niema zadnych odchylen czyli nie zadziera nie wali w glebe nie skreca w jedna czy druga strone zakładamy śmigło i w góre tuż przed startem sprawdz czy wszystko dobrze funkcjonuje nie dawaj gazu od razu na full obojetnie jaki masz silnik to przy tym modelu powinno 3/4 być maksimum (tak sądze) mój Trenerek z BM2410-21 na 7,4V i 3/4 gazu idzie pionowo
Trzymam kciuki
( depron łatwo sie naprawia Wesoly Wesoly )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
MODELARZ



Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 20:36, 19 Sty 2007    Temat postu:

Witam .
Jeżeli chodzi o podwozie to ja stosuję szczytówki od wędek http://www.saumodelarnia.fora.pl/viewtopic.php?t=349
są lekkie tanie,pytaj wędkarzy czasami im się łamią same końcóweczki oni to wurzucają a dla nas czyli modelarzy to jest super materiał na podwozie.W sklepie szt kosztuje 4-5 zł.Ja z powodzeniem stosuję szczytówki w modelach od 200gr do 1000 gr -takie mam modele.Szczytówki z włokna szklanego są tańsze i bardziej wytrzymałe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xxxxx
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:47, 19 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Czy akumulator i regulator musi być chłodzony, czy można go owinać w piankę


Nie nie owijaj w piankę.

Zrob podwozie z podwójnych prętów 1,5mm węglowych.

Cytat:
Szczytówki z włokna szklanego są tańsze i bardziej wytrzymałe


Włókno szklane wytrzymalsze od węgla... czy ja jestem opóźniony w informacjach? Pierwsze słysze, węgiel jest dużo mocniejszy, można to stwierdzić po samej cenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 22:09, 19 Sty 2007    Temat postu:

Witam.
Cytat:
czy ja jestem opóźniony w informacjach?

Bez urazy, ale trochę wiadomości a zakresie kompozytów przyswoić sobie jeszcze musisz.
Węgiel nie zawsze jest idealnym materiałem konstrukcyjnym, jego podstawową wadą jest to, że jest kruchy pręty z samego włókna węglowego są bardzo sztywne, ale przez to podatne na złamanie. Pręt szklany o podobnej średnicy, pomimo że cięższy w tym konkretnie przypadku dzięki swej elastyczności będzie dużo mniej podatny na złamanie.
Idealnym rozwiązaniem było by zastosowanie kompozycji różnych włókien np. węgiel - kewlar, węgiel - szkło.itp, odpowiedni dobór takich kompozycji daje dopiero materiał wyjściowy o wymaganych parametrach.

pozdrawiam Mariusz

ps. dokonując oceny produktu tyko po wyższej cenie, można co najwyżej stwierdzić że dany produkt jest droższy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ dnia Pią 22:12, 19 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xxxxx
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:12, 19 Sty 2007    Temat postu:

Oczywiście się nie urażam, ale porównywałem pręt szklany z prętem węglowym 1,5mm i lepszyw był węgiel, zresztą to nie jest czysty węgiel.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 22:20, 19 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
zresztą to nie jest czysty węgiel.

no wlaśnie do tego zmierzałem. Zazwyczaj pręty węglowe dostępne w handlu to tak naprawdę pręty szklano węglowe.
Natomiast w przypadku opisywanych tu modeli pręciki szklane są wystarczające, i dużo tańsze. Co innego jak budujemy wyrafinowany model z wagą w ręku, tam sięga się po materiały z górnej półki.

Pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xxxxx
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:28, 19 Sty 2007    Temat postu:

Tak, zgadzam się ze szklane pręty wystarczą, co do tych szklanych lepszych od węglowych chyba jednak znajdziemy kompromis z powodu "czystości" pręcików węglowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grafi
MODELARZ



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole/Rzeszów

PostWysłany: Pią 23:47, 19 Sty 2007    Temat postu:

To ja napisze conieco off topic'owo natemat kruchosci wegla, a mianowicie w nowoczesnej bezmasztowej lotni bodajze firmy Icaro (bezmasztowa, z zamknietym profilem itp itd ) jest zastosowany dzwigar wglowy i pomimo, ze lotnia ma duuuza doskonalosc ma jedna wade, a mianowicie trzeba uwazac na uderzenie nia o ziemie, poniewaz dzwigar - weglowy jest tak kruchy, ze nawet przez przypadkowe uderzenie o ziemie (przy transporcie na start) moze popekac i pozniej stworzyc zagrozenie w czasie lotu (lamiac sie).

Ot i takie wlasciwosc ma wegiel...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:09, 23 Sty 2007    Temat postu:

Dzisiaj byłem "polatać" Piperem i... już pewnie każdy wie o co chodzi Confused Generalnie latał krótko i wyglądało to wszystko jak bym widział jakąś wściekłą osę.
Pierwszy rzut, tak jak pisał santana, założyłem mu na silnik taką osłonę ze styropianu i go rzuciłem (bez śmigła), leciał w miarę prosto, trochę go wytrymowałem, ale przy tym pierwszym lądowaniu straciłem podwozie Wesoly naszczęście rosną tam duże trawy więc można bez obaw lądować bez niego.
Startów było z 10, może więcej. Za każdym razem drapieżne lądowanie Twisted Evil i tak po kolei: najpierw jakimś cudem wydłużyła mi się jedna z listewek prawego zastrzału i po założeniu skrzydło było wygięte, więc musiałem latać tylko na jednej. Później w lewym zastrzale złamaniu uległa w środku listewka, więc zostały mi po jednej na zastrzał.
Później zaczął się ruszać statecznik pionowy, a na koniec odpadł statecznik poziomy.
Loty trzeba było przerwać.
Żałuje że Diakon nie nakręcił żadnego filmu, bo jest się z czego śmiać.
Ale jestem pewien że będzie jeszcze okazja Wesoly

Za sukces uważam, całe śmigło które nie ma śladów rys, wgnieceń... Wink

Najdłuższy lot --> po lini prostej, 100m., tuż nad ziemią Wesoly
Było chyba z -2 st. C i akumulatory dawały mniej prądu, obroty znacznie mniejsze, dlatego mozolnie się wznosił. Nie miały za bardzo kiedy się rozgrzać.

Poniżej znajduje się kilka fotek:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jest naprawdę wytrzymały, po za tymi zastrzałami i statecznikami nic więcej się nie stało.
Jutro kolejne loty, muszę przyznać, ze bez trenera albo kogoś kto umie latać ciężko jest się uczyć, ale powoli, powoli i jakoś to będzie Wesoly

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CrysTal dnia Śro 15:12, 24 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diakon
MODELARZ



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śrem

PostWysłany: Wto 18:30, 23 Sty 2007    Temat postu:

CrysTal napisał:

Za sukces uważam, całe śmigło które nie ma śladów rys, wgnieceń... Wink

Najdłuższy lot --> po lini prostej, 100m., tuż nad ziemią Wesoly


Całe śmigło, tak? Tzn. nie złamało się, ale pojawił się ten taki biały ślad, znaczy więc że jest troszkę osłabione.

100m... Hmm, no niech Ci będzie Wink .

Ogólnie rzecz biorąc, Piperek Krzysia fajny jest, ale odnoszę wrażenie, jakoby on lubił ciągle się wznosić - może złe wytrymowanie było.

Co do obrotów... racja, u niego w domu było co innego Wesoly .

Ogólnie rzecz biorąc, "Pajper" wykonał kilka interesujących przeciągnięć i w ogóle raz wykonał taki mętlik - pętlik że Futurion by tego nie wykonał Wesoly . Mam nadzięję, że Krzyś go dobrze naprawi i będzie można wreszcie polatać...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Diakon dnia Wto 21:19, 23 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:26, 23 Sty 2007    Temat postu:

Diakon musiał o tych delikatnych białych kreseczkach wspomnieć.... Wesoly Co do odległości to było 100m i koniec. Wszystko już naprawiłem, mam teraz nadzieję, że jutro będzie ładna pogoda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin