| 
			
				|  | WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
 
 |  
 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Buric MODELARZ
 
 
 Dołączył: 20 Kwi 2012
 Posty: 14
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Ciechocimek
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 11:33, 24 Lip 2012    Temat postu: Model esa musi mieć wykłon silnika |  |  
				| 
 |  
				| POMOCY 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  |  |  |  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| pat MODELARZ
 
 
 Dołączył: 16 Lis 2011
 Posty: 152
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Łąkta Górna/okolice Bochni
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 20:35, 24 Lip 2012    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| mordują cie czy co 
 powieć o co chodzi dokładnie to odpowiemy.Nie da się tworzyć tematów z słowem pomocy i czekać na wytłumaczenie trzeba wyjaśnić o co chodzi
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Bart10 MODELARZ
 
 
 Dołączył: 28 Paź 2008
 Posty: 137
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Mielec
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 10:34, 27 Lip 2012    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| W zasadzie każdy silnik powinien mieć wykłon i skłon silnika. Wykłon aby przeciwstawić się momentowi obrotowemu, a skłon, aby model nie leciał cały czas w górę (poprzez jego siłę nośną). Patrząc od góry, silnik powinien być pochylony lekko w prawo (w przypadku napędu ciągnącego i normalnych śmigieł), a patrząc od boku silnik powinien być lekko w dół. Zazwyczaj są to małe wartości, np. 2 st. Trzeba to jednak wyregulować samemu. Najlepiej byłoby idealnie wytrymować model na ziemi (dochodzi jeszcze kwestia tego, czy model jest równy) i zobaczyć czy przy włączonym silniku model ucieka w którąś stronę. Myślę, że trochę pomocny może okazać się sposób używany w modelach do 3D. Trymujemy w locie SK, mierzymy ilość stopni w neutrum, dzielimy przez 2 i o tyle regulujemy wykłon. Wydaje mi się też, że silnik powinien być zamocowany delikatnie na lewo od środka wręgi silnikowej. Po prostu reguluj, aż do skutku. Uwaga! W modelach o symetrycznym profilu, m.in. modelach do 3D Skłon często wynosi 0 st.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez Bart10 dnia Pią 10:36, 27 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Jenonsonny MODELARZ
 
 
 Dołączył: 14 Lip 2015
 Posty: 2
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 
 Płeć: Kobieta
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 11:41, 14 Lip 2015    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| There are other friends that I have come to know in this. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 
 |  fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
 |