Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik z CDROM'u
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawko_k
MODELARZ



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:31, 03 Lut 2007    Temat postu:

no i juz chyba wiadomo dlaczego staje.
4,8V troche malo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 0:34, 03 Lut 2007    Temat postu:

Witam
Idea Przepraszam ale nie doczytałem w twoim pierwszym poście że zaslasz silnik z aku 4,8V Embarassed
Po prostu przy większym śmigle i (lub ) większych obrotach BEC regulatora odcina napięcie (większy pobór prądu )
Tak że silnik najprawdopodobniej jest O.K.
Przy "normalnym " zasilaniu powinno wszysko pracować normalnie a BEC będzie wyłączał silnik dopiero przy rozładowaniu akumulatora.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawko_k
MODELARZ



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:42, 03 Lut 2007    Temat postu:

BEC nie sluzy do odciecia napiecia do silnika tylko do wytworzenia napiecia dla odbiornika i serw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
_piotrek_
MODELARZ



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:19, 03 Lut 2007    Temat postu:

Dziś zrobiłem "prowizoryczny" pakiet 7,2V.Pracuje w pełnym zakresie drążka Laughing Laughing Laughing (dzięki).Pewnie ten z 10 zwojami także by chodził przy większym napięciu.Jednak według zasad o których pisał Mariusz ,dowijając te kilka zwojów "zamieniłem" troszkę obrotów na troszkę więcej mocy (przynajmniej teoretycznie).A wskazówki Sławka ,poparte arkuszem będę i tak chciał sprawdzić (polak zawsze chce zrobić lepiej) ,jak tylko znajde takie magnesy.Podłączyłem amperomierz ,jednak wskazania wydają mi się zaniżone.Miernik wpiąłem poprawnie ,ale za jego pracę głowy nie dam.Testowałem silniczek na wszystkich śmigłach jakie miałem i tak np.;na śmigle 7x3.5 (myślę że to zostawie docelowo przy nim) miernik pokazał pobór 3.2A ( Shocked ) ,a na 8x4 -4,4A.Na pakiecie NiMH polatać można pewnie max 5 min (do kilku godzin przy dobrych wiatrach bo to do motoszybowca Laughing ) ,ale niedługo pomyślę o tych Lipolach.Muszę trochę poczytać bo widziałem że odpowiednia ładowarka do nich musi być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 20:00, 04 Lut 2007    Temat postu:

Witam
Z tym BEC'iem kolego @Slawko_k masz całkowitą rację, pisałem to późnym wieczorem i tak jakoś wyszło (powinno być cut-off ) Embarassed

Dla niewtajemniczonych podaję definicję jednego i drugiego:
BEC - układ eliminujący konieczność posiadania osobnej baterii do zasilania odbiornika i serw. Ponieważ zwykle napięcie zasilające odbiornik wynosi max. około 6V w celu uniknięcia stosowania dwóch pakietów akumulatorów stosuje się układ BEC obniżający napięcie z np. 8,4V do 5V. Najczęściej stosuje się monolityczne regulatory napięcia typy 7805 w różnych odmianach prądowych.
Cut-off - układ odcinający zasilanie silnika w momencie spadku napięcia do określonego poziomu w zależności od stosowanego pakietu akumulatorów. Pozwala on zużyć całą energię zgromadzoną w pakiecie bez nadmiernego ich rozładowania (żywotność aku) i po wyłączeniu silnika na bezpieczne wylądowanie bez obawy utraty panowania nad modelem spowodowanej całkowitym rozładowaniem akumulatorów.

Cytat:
dowijając te kilka zwojów "zamieniłem" troszkę obrotów na troszkę więcej mocy (przynajmniej teoretycznie).

Moc silnika w obu przypadkach pozostanie taka sama, natomiast stosując większą liczbę zwojów zwiększyłeś momęt obrotowy silnika a zmiejszyłeś jego prędkość obrotwą, czyli masz możliwość zastosowania większego śmigła. A jak wiadomo większe śmigło kręcące się z mniejszą prędkością ma większą sprawność (oczywiście pod warunkiem doboru odpowiedniego skoku śmigła do prędkości lotu modelu).

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ dnia Pon 0:31, 05 Lut 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sm210
MODELARZ



Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 23:16, 04 Lut 2007    Temat postu:

Witam
Mam pytanie jaki regulator proponujecie do silnika z CD-romu ?Jaki maksymalny prąd można osiągnąć? Czy 18 amperowy to nie przesada?
pozdrawiam SM210


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patryk Urban
MODELARZ



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Adelaida - Australia

PostWysłany: Pon 0:09, 05 Lut 2007    Temat postu:

Niech pan uważa panie Mariuszu z tym Cute bo to całkiem co innego znaczy Wesoly
Cut - odcięcie (itp)
Cute - słodki, miły
Także czasami trzeba czasami sprawdzić co się pisze. Każdy robi błędy Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawko_k
MODELARZ



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:11, 05 Lut 2007    Temat postu:

Mariusz a jakie smiglo proponujesz do ok 200g 34mk2?

Niektorzy lataja w hali na malych smigielkach nawet GWS 7x3,5 i sobie chwala. Inni zalecaja duze smigla 9 a nawet 10cali ( i naped z przekladna).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 0:30, 05 Lut 2007    Temat postu:

Witam
Cytat:
Niech pan uważa panie Mariuszu z tym Cute bo to całkiem co innego znaczy
Cut - odcięcie (itp)
Cute - słodki, miły
Także czasami trzeba czasami sprawdzić co się pisze. Każdy robi błędy

Szczególnie jak w szkole się uczyło się rosyjskiego zamiast jakiegoś innego pożytecznrgo języka (takie były czasy) Wink
Już poprawiłem

To zależy do jakiego silnika
Ja a swoich modelach "34" stosowałem następujące kombinacje:
silnik z CD o średnicy statora 22 mm nawinęty po 21 zwoi na ząb , magnesy 5x5x1 N-50
Do latania na dworze- 3 li-pol kokam 340 mA/h śmigło 8x4,7
Do aeromusicalu i lotów pokazowych w hali 2 li-pol i śmigło 9x4,7
Do akrobacji 2 li-pol i śmigło 8x4,7

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sm210
MODELARZ



Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 18:48, 07 Lut 2007    Temat postu:

Witam
Mój silnik jest taki sam tylko drut 0,5mm i 14 zwoji na ząb. Ile teoretycznie będzie pobierał prądu?
Pozdrawiam SM210


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
_piotrek_
MODELARZ



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:43, 13 Lut 2007    Temat postu:

Cytat:
Mój silnik jest taki sam tylko drut 0,5mm i 14 zwoji na ząb. Ile teoretycznie będzie pobierał prądu?

Przypuszczam że około 3,5A.Ja mam regla 12A i uważam że mam spooooory
zapas...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
_piotrek_
MODELARZ



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 23:52, 23 Lut 2007    Temat postu:

Witam ponownie w temacie.Przewinąłem kolejny silniczek ,zewnętrzna średnica rotora to 27 mm ,drut 0,5 ;16zw ,12 magnesów.Przy śmigle 7x6 bierze 9,5A ,nie grzejąc się zbytnio ,czy to normalne? (oczywiście pakiet już 7,2V Wesoly)...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:06, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Witam!
Dostałem od znajomego nie działający CD-ROM i wymontowałem z niego silniczek (ten główny, od płyty). Wygląda on tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pisaliście w tym temacie że przezwajaliście silniki, zmienialiście magnesy itp. Jednak ja nie mam pojęcia jak się za ten silnik zabrać i nie znam w okolicy nikogo kto mógłby mi poradzić.
Chciałbym Was prosić abyście powiedzieli mi co mam z nim zrobić abym mógł go w przyszłości zastosować do jakiegoś małego depronowca.
Ten górny talerz jest nabity na oś, dzisiaj postaram się go zdjąć. Jeśli będzie to konieczne to spróbuję go przezwoić. Na razie proszę powiedzcie mi jak mam zdjąć tą płytkę, nie chcę robić nic na siłę aby nic nie urwać.

Myślę, że dobrze byłoby poruszyć w tym temacie również tą kwestię Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ErAsSo
MODELARZ



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:26, 01 Wrz 2007    Temat postu:

zdejmij najpierw rotor (to szerokie, srebrne na około) i zobacz jakiej grubosci jest drucik, jesli jest b. cienki( kilkanascie zwojow obok siebie) to nie niszcz go tylko odczep niepotrzebne elementy i wstaw zamiast starych magnesów magnesy neodymowe, jesli drut jest gruby to musisz oderwać tą czarną płytkę, wymienic na najcienszy drut jaki znajdziesz i wymien magnesy,
najlepiej jeszcze odchudź rotor, poproś Pana Mariusza o jakies fotki jego lekkiego CDroma i sprobuj zrobic go podobnie[/b]

ps. ten silnik mi nie wyglada na trójfaze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TEQ
MODELARZ



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:38, 01 Wrz 2007    Temat postu:

ErAsSo gadasz głupoty !
Jeśli by szukał najcieńszego drutu bez problemu by znalazł np. 0.1 mm i silnik na czymś takim nie był by najlepszy. Musisz delikatnie ściągnąć ten metalowy talerzyk ,i rozłożyć silnik "na czynniki pierwsze". Na [link widoczny dla zalogowanych] jest masa opisów takich przeróbek -tam znajdziesz odpowiedzi na większość swoich pytań. ErAsSo -jeśli się nie znasz to nie pisz bo możesz zaszkodzić komuś !

Najlepiej nawiń go drutem 0.35-0.4mm. Oczywiście starego magnesu się pozbądź i zastąp go magnesami neodymowymi np. z Allegro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin