Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik Webra 20

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cassius17
MODELARZ



Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:30, 11 Wrz 2008    Temat postu: Silnik Webra 20

Witam,

Dostałem od znajomego silnik żarowy Webra 20. Na silniku pisze tylko Webra 20 i Made in Austria. Czy ktoś ma może informację na temat tego silnika?


Pozdrawiam i dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cassius17 dnia Czw 16:36, 11 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil
MODELARZ



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 100-lica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:33, 11 Wrz 2008    Temat postu:

Webra 120F Aero austriackiej firmy Webra Modellmotoren, to silnik z "duszą" i legendą, który napędza modele od dziesiątek lat. Wielu modelarzy pamięta, że na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych było marzeniem, aby taki silnik mieć w swoim modelu. Główne zalety tego motoru to: duża moc, niezawodność, długa żywotność oraz niskie koszty eksploatacji (tanie paliwa bez zawartości nitrometanu). Dzisiejsza Webra z zewnątrz zmieniła się niewiele, natomiast w środku prawdziwa rewolucja. Inżynierowie przez dziesiątki lat doświadczeń opracowali system AAR (A-tuleja cylindrowa wykonana z aluminium pokryta powłoką twardości diamentu, A-tłok z aluminium, R-pierścień tłoka wykonany z super twardego metalu. System AAR zapewnia: bardzo dobry transfer ciepła pomiędzy komorą spalania, a jego zewnętrznym użebrowaniem chłodzącym co zapewnia stabilne obroty, zwiększa moc oraz wydłuża żywotność silnika. Dużą zasługę w aksamitnej pracy tego motoru odgrywa gażnik, który jest dopracowany w każdym "calu".
Dane techniczne:

* pojemność: 20 ccm.
* moc PS/KW: 3,2/2,35
* zakres obrotów/min.: 2500-11000
* średnica tłoka: 30 mm.
* skok tłoka: 27 mm.
* waga: 700 g.
* na wale zastosowano 2 łożyska kulkowe
* zalecane śmigło: 16x8/18x6
Źródło Google ale chyba jakoś pomogłem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Emil dnia Czw 17:35, 11 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cassius17
MODELARZ



Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:39, 11 Wrz 2008    Temat postu:

Nie, to nie ten. Prędzej 2ccm. Średnica zewnętrzna cylindra to 32,6mm. Może ktoś ma jeszcze jakieś dane. Drugie pytanie: jak dobiera się do takiego silnika tłumik, bo go niestety nie mam.

Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 19:57, 11 Wrz 2008    Temat postu:

Witam
może będę mnotematyczny ale google twoim przyjacielem jest ...
wpisałem "webra 20." i pierwsza otwarta strona:
[link widoczny dla zalogowanych]

i cytat z tej strony:
Cytat:
Wenn es denn der Motor mit ABC Garnitur ist da hat der

0,475KW /o,65PS) bei 22000 U/min
Drehmoment 0,23 NM bei 16500
dreht graue Graupnerlatten 8 x 4 mit 18500 oder 8 x 5 mit 16500 oder
9 x 4 mit 14500

Also beste Latte demnach 8 x 5


czyli max moc 0,65 konia mech. przy 22000 obr/min
max moment obrotowy 0,23 N/m przy 16500 obr/min
zalecane śmigła: 8"/4", 8"/5" lub 9"/4"

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cassius17
MODELARZ



Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:01, 11 Wrz 2008    Temat postu:

Dzięki bardzo. Teraz jeszcze to drugie pytanie, jak dobiera się do takiego silnika wydech. Jeszcze nie miałem do czynienia z takimi silnikami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 20:13, 11 Wrz 2008    Temat postu:

Po prostu trzeba dopasować tłumik od jakiegoś silnika o zbliżonej pojemności, Można też używać silnika bez tłumika, ale hałas będzie niemiłosierny.
Do zastosowań rekreacyjnych (a silnik jest dość wiekowy i do wyczynu się nie bardzo nadaje) nie ma sensu zaprzątać sobie głowy tłumikiem rezonansowym.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin