Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik samozapłonowy-problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczex
MODELARZ



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:37, 10 Lut 2011    Temat postu: Silnik samozapłonowy-problem

Witam!

Nabyłem ostatnimi czasy silnik samozapłonowy-(nie)sławny model Silver Swallow 2.47 cc.
Otóż (pewnie Was to nie zdziwi) silnik generuje pewne problemy:

1) Tłokiem nie da się cofnąć przeciwtłoka-trzeba go wybijać drewienkiem
2) Silnik nie działa.

Wał korbowy narmalnie da się obrócić; kompresję ma. Jednak, gdy silnik jest już podłączony do zbiornika paliwa (poziom wachy mniej-więcej na wys. gaźnika), zapodaję kroplę paliwa na tłok i obracam-zero efektu. Zwiększam kompresję (stopniowo), ale to nic nie daje. Przy dużej kompresji przez okna wydechu wydostaje się jakiś obłoczek (nie wiem, czy to skroplone paliwo, czy spaliny od jednorazowego wybuchu). Dalej nic już się nie dzieje.


Proszę o pomoc, może wiecie, dlaczego i jak temu zaradzić, tylko nie piszcie proszę, żebym go rozciął i postawił na półkę.

pozdrawiam

Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:07, 12 Lut 2011    Temat postu:

Moim zdaniem coś nie tak ze składem paliwa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kontousuniete
MODELARZ



Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:08, 12 Lut 2011    Temat postu:

Tak jak wyżej lub ew. silnik jest zatarty.
Spróbuj go rozebrać i sam zobacz co nie gra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:23, 12 Lut 2011    Temat postu:

Jeszcze tak tylko dla pewności się spytam, czy uruchomiłeś już kiedyś jakiegoś samozapłonka?
Sorki że pytam, ale to dość ważne, bo one wymagają trochę wprawy, w dodatku każdy innego podejścia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczex
MODELARZ



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:57, 13 Lut 2011    Temat postu:

1) Używam czeskiego paliwa samozapłonowego Proxim o składzie 33% eteru 47% ON i 20% rycynowego. Skład odbiega od zalecanego w instrukcji, tam podają proporcje składników 1:1:1.

2) Rozebrałem silnik, nie widziałem nic podejrzanego (może się nie znam), to pierwszy samozapłon, który mam. Nie myślałem, żeby użyć go do modelu, po prostu interesują mnie silniki modelarskie.

3) Czy w samozapłonowcu normalne jest, że podczas sprężania mieszanki tłok ma pewną minimalną nieszczelność i syczy, czy jest to istotne i może uniemożliwić odpalenie?

pozdrawiam i dziękuję


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:44, 13 Lut 2011    Temat postu:

Ad3. Tak to normalne, jednak im mniej, tym lepiej.
Przeciwtłok chodzi ciężko, jednak powinien dać się cofnąć tłokiem, a przy energicznym kopnięciu powinna dać mu radę też kompresja. Uwaga, można urwać czop wału...
Opowiedz w jaki sposób kręcisz śmigłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczex
MODELARZ



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:07, 14 Lut 2011    Temat postu:

Śmigło jest ustawione zgodnie z zaleceniem (gdy tłok zaczyna kompresję, jest poziomo), uderzam dwoma palcami w śmigło blisko środka śmigła, próbowałem też przy końcu ramienia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:19, 14 Lut 2011    Temat postu:

Zalecenia odłóżmy może na później. Dla tak małego silniczka proponowałbym na razie wytrenować taką technikę kręcenia, żeby oprócz kopnięcia, wał rozpędem obrócił się jeszcze co najmniej raz.
Ja robiłem to tak, że lewe pióro śmigła było około 60st. wyżej i kopałem nie palcami, tylko rączką pędzla (30cm drewnianego kija od szczotki). Uderzałem w śmigło dokładnie pionowo. Po nabraniu wprawy można tym sposobem kopnąć tak energicznie, że pędzel ześlizgując się po piórze ku osi nadaje śmigłu tak dużą prędkość, że wał obróci się kilka razy...
Trzeba tylko pamiętać, żeby przed każdym kopnięciem obrócić wał powoli, czy na pewno przejdzie przez GPZ, bo nagminnie się zdarza, że choć silnik nie zaskoczył, to zassał dużo paliwa i możemy urwać czop wału albo zgiąć korbowód.
Przy zapalaniu nie należy przesadzać z kompresją. Ważniejsze jest znalezienie dobrego położenia iglicy oraz kręcenie tak energiczne, żeby paliwo jak najlepiej się przy nim rozpylało. Kompresję proponowałbym ustawić na około 1/2 obrotu cofniętą.
I jeszcze raz uczulam - nie kopać raz za razem, przed każdym kopnięciem przekręcić silnik ręcznie. A już szczególnie po tym, jak zafurkotał, ale zgasł!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczex
MODELARZ



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:38, 14 Lut 2011    Temat postu:

Dzięki!
Spróbuję, ale raczej nie odpiszę, bo wyjeżdżam.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczex
MODELARZ



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:36, 23 Lut 2011    Temat postu:

Jest postęp, ale i kolejny problem: silnik zapala (jak dam mu paliwo na tłok), pracuje najdłużej parę sekud i przestaje. Wydaje mi się, że to gaźnik nie dostarcza mieszanki-a może się mylę. Byćmoże dlatego, że na tłok daję mu paliwo o innym składzie (więcej eteru), niż podłączam do gaźnika-może to drugie, cięższe potrzebuje innej kompresji i dlatego nie pali?

Co o tym sądzicie?

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:10, 23 Lut 2011    Temat postu:

Moim zdaniem musisz przetrenować ręczne zasysanie paliwa / odpowietrzanie linii:
- zatykamy powietrze palcem, kręcimy śmigłem do GPZ, zwalniamy palec, kręcimy do DPZ, zatykamy, kręcimy do GPZ... I tak aż do czasu, gdy w gaźniku pojawi się paliwo. Teraz sprawdzamy czy przejdzie przez GPZ i ciach kopa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janasmk17
MODELARZ



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 89-400
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:27, 26 Mar 2011    Temat postu:

A ja mam inne pytanie do paczex skąd wziąłeś paliwo proxim?
Ja szukam tego paliwa rok i nigdzie go niema mógł byś mi je proszę spróbować załatwić albo sprzedać to co Ci zostało bo ja naprawdę go potrzebuje ale nie mam gdzie go znaleźć. Pisałem do wielu sklepów modelarskich ale nigdzie go niema i nie chcieli mi pomóc. Podobno już się go nie produkuje.
Proszę pomóż mi!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin