Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik OS max .20RC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vtech
MODELARZ



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice/Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:28, 10 Sie 2008    Temat postu: Silnik OS max .20RC

Witam.
Zakupiłem ostatnio używany silnik OS max .20RC. Używam do niego paliwa CASTOR STRAIGHT 80/20, świecy A3 (średnia) i śmigła 9x6. Kiedy jest zimny daje się dość łatwo odpalić po kilku "pacnięciach" w śmigło ale gdy jest nagrzany po wcześniejszym uruchomieniu nie mogę go w żaden sposób odpalić. Wlewam parę kropel paliwa na tłok, parę do gaźnika i kropelkę na świecę. Po kilku obrotach śmigła silnik się odzywa pojedynczymi wybuchami ale nie odpala a po kilku takich stukach i wyczerpaniu porcji paliwa nalanego na tłok zupełnie przestaje odpalać. Po ponownym nalaniu paliwa na tłok sytuacja się powtarza. Przy tym samym zabiegu przeprowadzonym na zimno silnik zaskakuje już po kilku obrotach. Gdy jest uruchomiony działa stabilnie w całym zakresie obrotów i przy szybkich ruchach przepustnicy. Gaźnik w nim pochodzi chyba od silnika .21 bo taki numer ma wytłoczony pod gardzielą. Odpalam silnik przy iglicy odkręconej o 1.5 obrotu a normalna praca po nagrzaniu to 1 obrót (najwyższe obroty).
Proszę o opinie co może być przyczyną trudności w odpalaniu.

Załączam kilka zdjęć. Mam nadzieję, że jakość jest wystarczająca ale mam teraz dostęp do internetu tylko przez modem telefoniczny Crying or Very sad (ciekawe czy ktoś jeszcze pamięta co to jest?)
filmik: vtech.mine.nu/osmax20/OS max .20RC.wmv
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_1.jpg[/img]
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_2.jpg[/img]
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_3.jpg[/img]
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_4.jpg[/img]
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_5.jpg[/img]

Super, nie mogę normalnie załączyć zdjęć Smutny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vtech dnia Nie 15:41, 10 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 6:54, 11 Sie 2008    Temat postu:

Witam
Może to świadczyć o znacznym zużyciu silnika, ten typ już tak będzie miał i niewiele na to poradzisz. możesz pokombinować z różnymi świecami.
Po locie silnik Można szybciej ostudzić polewając głowicę paliwem, metanol parując odbiera dużo ciepła.

jak napiszesz jeszcze jeden post będziesz mógł wstawiać zdjęcia do woli.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vtech
MODELARZ



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice/Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:41, 12 Sie 2008    Temat postu:

Dzięki za pomoc Mariusz!
Rzeczywiście, silnik jest już chyba mocno zużyty. Zauważyłem, że podczas pracy paliwo silnie wycieka przez panewkę wału. Kompresja chyba też jest marna - po przekręceniu śmigła do momentu zwrotu zewnętrznego czuć opór i śmigło po puszczeniu się cofa ale po paru sekundach w tej pozycji ciśnienie spada i opór zanika. Ale za to podoba mi się pewna i stabilna praca po odpaleniu.
Kupując drugą świecę, jaką powinienem wybrać - cieplejszą czy zimniejszą od A3? Czy zmiana paliwa na takie z dodatkiem nitrometanu coś tu pomoże?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin