Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z zasilaniem
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukaszeq
MODELARZ



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 21:43, 25 Kwi 2006    Temat postu: problem z zasilaniem

Tak więc kupiłem aparaturę silnik serwa itp... ale nie rozumiem do końca jednej żeczy - zasilania , a mianowicie tego czy silnik ma własny akku a odbiornik i serwa- własny nie wyczytałem tego na żadnej stronie www ale widziałem w sklepach internetowych:
( [link widoczny dla zalogowanych]) takie pakiety i jeszcze jedna sprawa jaka pojemność akku pod 300-400 żeby troche polatać ale żeby nie był za ciężki) i pojemność akku odbiornika ??

PS: za odpowiedz będe szczerze wdzięczny

PPS i jeszcze nie mam w swoich zbiorach dobrej ładowarki może macie swojego faworyta do 250 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diakon
MODELARZ



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śrem

PostWysłany: Wto 22:13, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Ja wprawdzie aparatury nie mam, ale postaram Ci odpowiedzieć. To zależy m.in. od tego, czy masz tzw. układ BEC - jeśli tak, to chyba wystarczu Tobie 1 aku na serwa, odbiornik i bodajże silnik, ale pamiętaj, że musiałby być on odpowiednio pojemny.
A ładowarki - popatrz np: na Allegro lub na giełde na modelarz.com , myślę, że do 100zł powinieneś się z nimi uwinąć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukaszeq
MODELARZ



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 22:18, 25 Kwi 2006    Temat postu:

juz mam swojego faworyta [link widoczny dla zalogowanych] ale tak myśle co wy wyślicie na ten temat a czy by mógł ktoś wyjaśnić ten ukłąd BEC mam akku 7,2 V 800 mah ale moge dokupić odpowiedno pojemny aby sie pozbyć tego nieszczęśliwego akku odbiornika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 23:46, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Witam
Układ BEC to poprostu stabilizator napięcia (wbudowany w regulator) obniżający napięcie akumulatora zasilającego silnik do napięcia 5V którego wymaga odbiornik i serwa .

W dużych modelach elektrucznych (wyczynowe modele motoszybowców, modele akrobacyjne F3A , itp. ) stosuje się osobne zasilanie do odbiornika i serw, w takich modelach stosuje się regulatory silnika w wersji "opto".

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patryk Urban
MODELARZ



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Adelaida - Australia

PostWysłany: Śro 2:21, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Witam
Jezeli masz wydac 250 zl za ladowarke to doloz jeszcze 40 i bedziesz mial b dobra wielofunkcyjna ladowarke multiplaxa masz link do sklepu [link widoczny dla zalogowanych]
Polecam !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukaszeq
MODELARZ



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 8:47, 26 Kwi 2006    Temat postu:

a czy może ktoś mi powiedzieć np link do strony sklepu www w którym jest regulator z tym układem bo ja posiadam regler Jeti JES 020 ale on chyba nie ma Smutny . I nie rozumiem jeszcze ów tego:

Mode 1: Nc/NH/Br.ON : Hamulec jest aktywny, obsługiwane akumulatory Niklowo-Kadmowe (NiCD) lub Niklowo-Metalowo-Wodorkowe (NiMH), odcięcie napięcia następuje przy 4V lub minimalnie 0,7V na ogniwo w pakiecie.
Mode 2: Nc/NH/Br.OFF : Hamulec jest wyłączony, obsługiwane akumulatory Niklowo-Kadmowe (NiCD) lub Niklowo-Metalowo-Wodorkowe (NiMH), odcięcie napięcia następuje przy 4V lub minimalnie 0,7V na ogniwo w pakiecie.
Mode 3: Li/Br.ON : Hamulec jest aktywny, Obsługiwane akumulatory Litowo-Polimerowe (LiPol) lub Litowo-Jonowe (LiIon), odcięcie napięcia następuje przy 6V dla 2 ogniw lub 9V dla 3 ogniw.
Mode 4: Li/Br.OFF : Hamulec jest wyłączony, Obsługiwane akumulatory Litowo-Polimerowe (LiPol) lub Litowo-Jonowe (LiIon), odcięcie napięcia następuje przy 6V dla 2 ogniw lub 9V dla 3 ogniw.


to sa jakieś wersje tego reglera czy trybu a jeśli tak to jak sie je przełańcza


PS Jestem jeszcze młody i niedoświadczony i daltego się pytam o tak oczywiste dla was pewnie sprawy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 10:42, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Witam
Ten regulator ma układ BEC, wieczorem udzielę ci wyczerpującej odpowiedzi na trn temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukaszeq
MODELARZ



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 10:52, 26 Kwi 2006    Temat postu:

nie moge sie doczekać Jezyk

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łukaszeq dnia Śro 18:26, 10 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 9:39, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Witam
Dane techniczne regolatora JES 20

- zakres napięć/ilość cel: 4,0V-14,4V = 3-12 cel Nixx / 7,2V - 11,1V = 2-3 cele Li-Pol
- prąd ciągły: 20 A , dopuszczalny prąd chwlowy: 22A
- rozmiary: 25x19x7 mm
- waga: 5 g ( z okablowaniem 20 g )
- B.E.C. (Battery Eliminator Circuit)-podział napięcia z jednego pakietu zasilającego silnik i odbiornik )
- PCO Power Cut Off - odcięcie zasilania silnika przy końcu pojemności baterii, umożliwia bezpieczne sprowadzenie modelu na ziemię dając zapas energii niezbędny do pracy serwomechanizmów oraz kilkusekundowej (jeszcze) pracy silnika na wypadek kłopotów z lądowaniem - zabezpieczenie przed przegrzaniem - po osiągnięciu przez regulator temperatury 100/110 C regulator automatycznie odcina zasilanie silnika - zabezpieczenie przed niekontrolowanym uruchomieniem silnika po podpięciu zasilania - automatyczne wyłączanie w przypadku utraty sygnału radiowego - funkcja "miękkiego startu" ważna w szczególności przy stosowaniu przekładni - samoczynne ustawienie zakresu pracy drążka gazu

MOŻLIWE TRYBY PRACY REGULATORA ( ustawiane za pomocą zworki )

# MODE 1 - hamulec WŁĄCZONY, akumulatory typu Ni-Mh / Ni-Cd, CUT OFF załączany przy wykryciu spadku napięcia do 4 V lub 0,7 V/ celę
# MODE 2 - hamulec WYŁĄCZONY, akumulatory typu Ni-Mh / Ni-Cd, CUT OFF załączany przy wykryciu spadku napięcia do 4 V lub 0,7 V/ celę
# MODE 3 - hamulec WŁĄCZONY, akumulatory typu Li-POL/ LI-ION, CUT OFF załączany przy wykryciu spadku napięcia do 5,8 V przy 2 celach / 8,6 V przy 3 celach
# MODE 4 - hamulec WYŁĄCZONY, akumulatory typu Li-POL/ LI-ION, CUT OFF załączany przy wykryciu spadku napięcia do 5,8 V przy 2 celach / 8,6 V przy 3 celach

ILOŚĆ SERWOMECHANIZMÓW W ZALEŻNOSCI OD ILOŚCI STOSOWANYCH CEL W PAKIECIE ZASILAJĄCYM:
- 4-6 cel NiCd/NiMh lub 2x Li-Pol - 4 serwa max
- 7-8 cel NiCd/NiMh lub 3 x Li-Pol - 3 serwa max
- 10 cel NiCd/NiMh - 2 serwa max



Regulator podłączamy w następujący sposób:
-akumulator podłączamy poprzez złącze do kabelków czerwonego i czarnego (czerwony [+] czarny [-] nie wolno zamienić polaryzacji zasilania)
- silnik podłączmy do kabelków żółtych , jeśli silnik nie kręci się we właściwą stronę należy zmienić miejscami przewody przy silniku.
-wkładamy wtyczkę do odbiornika w miejsce kanału który steruje obrotami silnika , ta wtyczka zapewnia rownież zasilanie odbiornika i serwomechanizmów napięciem 5V (to jest ten cały BEC)
przy pomocy zworki ustawiamy rodzaj akumulatora i tryb działania hamulca (mode), do śmigieł składanych włączamy hamulec, natomiast do silników z przekładnią ustawiamy tryb bez hamulca, można wybrać dwa rodzaje akumulatorów li-pol, i ni-cd lub ni - mh, jest to bardzo ważne aby ustawić właściwy rodzaj pakietu, ilość ogniw regulator "odczyta" sobie sam i w zależności od ilości ogniw i rodzaju akumulatora wyłączy silnik w modelu jeśli akumulator będzie już rozładowany.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukaszeq
MODELARZ



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 9:54, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Dziękuje za bardzo wyczerpującą wypowiedz i mam jedno pytanie ostatnie jak sie zminia te tryby pacy i jak ustawić akku bo tam nie ma żadnego przełącznika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 10:40, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Witam
Pomiędzy żółtymi przewodami do silnika jest zworka , ustawianiem tej zworki wybiera się tryb pracy na zdjęciu które zamieściłem zworka jest ustawiona na opcję: akumulator ni-cd lub ni-mh i załączony hamulec jeśli przełożysz zworkę o jeden pin wyżej to wyłączysz hamulec.
Chyba że masz starą wersję regulatora która nie jest przystosowana do li-pol to wtedy jest tylko jedna zworka do załączania lub wyłączania hamulca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:32, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Ciekawe co się stanie jak nie da się wogóle zworki - co wtedy regler wybierze , jaki program, będzie działął ?? Czyli jak go konstruktor zabezpieczył przed przełącznikiem Murphy Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukaszeq
MODELARZ



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 19:51, 27 Kwi 2006    Temat postu:

DZIĘKI JUZ ROZUMIEM bo nie wiedzałaem jak sie przełącza i do czego służu tem czarny kawałem plastiku THX!!! Nie wiedzałem że go sie wyjmuje Embarassed No nareście se polatam Wesoly

PS jeszcze raz dzięki za pomoc

PPS mam nowszą wersję czyli taką jak na zdjęciu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zurkov
MODELARZ



Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:10, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Jakim modelem latasz i jaki masz silnik oraz reszte osprzeętu

Sorry że pytam alo to tak z ciekawości


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukaszeq
MODELARZ



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 20:32, 27 Kwi 2006    Temat postu:

no wiec tak w sobote jade latać na:
-zefirze I
-26
-może jak skończe 26 akro ale wątpie
-Rwd-5
a osprzęd to :
-Hitec Laser 4
-slinki 400 7,2V 300 7,2V
-regulator Jet jes 20
-akkumulator to 800 mah i 1200 mah robione na zamówienie w sklepie elektronicznym (podałem wage pojemność wymiary i jakoś dopasowali Jezyk
odbiornik reh 5
-serwa 2 x Carson [link widoczny dla zalogowanych] 1 x hs55

nareście dzisiaj odebrałem pakiety Wesoly miały być na wtorek ale jakoś wytrzymałem Wink (ledwo)

noi ładowarka od jakiejś zabawki (made in china) i zamówiłem tagrze ładowarke 4,8 równierz nie potrzebnie bo kupie chyba sharka albo multihagera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin