Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z Odpaleniem OS Max 10

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kill3r
MODELARZ



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysiadło

PostWysłany: Sob 15:02, 02 Lut 2008    Temat postu: Problem z Odpaleniem OS Max 10

Witam!
Mam problem natury technicznej, mianowicie nie mogę odpalić silnika spalinowego zaopatrzyłem się w grzałkę, jako roto robi mi wkrętarka, świeca ok jarzy sie na pomarańczowo.
Wlewam troche paliwka do gażnika, włączam grzałkę i zaczynam kręcić
Kręce tak, kręce i nie chce zapalić, co moge robić źle?

Posiadam Silnik O.S Max 10 LA

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kryw
MODELARZ



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Sob 16:12, 02 Lut 2008    Temat postu:

Trochę więcej informacji by móc pomóc:
1- czy wymyłeś dokładnie silnik przed pierwszym uruchomieniem
2- jakie paliwo ( OS genetycznie lubi odrobinę nitro)
3- czy cała instalacja paliwowa to " wlanie do gaźnika"
4- jaka świeca
5- jakie zasilanie do żarzenia świecy
6- po co wkrętarka ( taki maluch chodzi z palucha)
7- jakie śmigło
8- jaki jest stan silnika( czy nowy czy OKAZJA)

Napisz - postaram się coś podpowiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kill3r
MODELARZ



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysiadło

PostWysłany: Sob 16:37, 02 Lut 2008    Temat postu:

Witam,

1 jest z wierzchu czysty
2Paliwko to Model Technics 18% olej syntetyczny +10 % nitro(Contest 10)
3Z tego co widać to do gażnika
4świeca A3(chyba ciepła)
5Zasilanie to grzałka do nitro 1.2V 1.5A sprawdzalem miernikiem
6Niewiem bo od palca nie palił, z wkrętarką również
7
8Niestety okazja po 1 litrze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kill3r dnia Sob 16:39, 02 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kryw
MODELARZ



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Sob 16:52, 02 Lut 2008    Temat postu:

1 jest z wierzchu czysty
zacznij od przemycia całego silnika z resztek, które pozostały po przepaleniu tego 1 LITRA

2Paliwko to Model Technics 18% olej syntetyczny +10 % nitro(Contest 10)
OS lubi ok 5% nitro, aczkolwiek na tym paliwie powinien palić bez kłopotu
( zakładam, ze paliwo nie leżakowało przez ostatnie kilka lat)

3Z tego co widać to do gażnika
Z tego co widać nie masz instalacji paliwowej ( myślę, ze wnioski sam wyciągniesz)

4świeca A3(chyba ciepła)
Spróbuj nr 8

5Zasilanie to grzałka do nitro 1.2V 1.5A sprawdzalem miernikiem
mogę podejrzewać, że świeca nie jest dostatecznie żarzona - powinna być jasno- pomarańczowa

6Niewiem bo od palca nie palił, z wkrętarką również
7
8Niestety okazja po 1 litrze
warto sprawdzić stan zużycia ( szczelność, uszczelki, "lewe" powietrze na gaźniku)

Nie piszesz nic o śmigle - czyżby próba uruchomienia silnika bez śmigła???
Na początek proponuję zrobić tak jak zazwyczaj się robi - hamownia z porządną instalacją paliwową. Odradzam wszelką prowizorkę.
Jeśli liczysz, ze silnik zacznie pracować po wlaniu paliwa "do gaźnika" ( wnioskuję, że wlewasz do gardzieli, która zasysa mieszankę) to możesz sie rozczarować.
Zrób wszystko jak należy, a potem zdaj relację - silnik spalinowy to nie szczotkowa 400, którą można uruchomić przez dotknięcie do baterii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:44, 02 Lut 2008    Temat postu:

Nie wkręcaj silnika bezpośrednio w imadło ;-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kryw
MODELARZ



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Sob 17:57, 02 Lut 2008    Temat postu:

Spokojnie NEVERHOOD - już jestem w kontakcie GG z autorem tematu - nie pozwolę mu zniszczyć silnika.
Swoją drogą mogą być problemy, bo udało mi się dociec skąd pochodzi silnik, a to daje wiele do myślenia, ale spróbujemy wspólnymi siłami ożywić to cudo, które wypaliło jeden litr (!!!!!!!!!!!!!!) paliwa.
Mam jedynie nadzieję, że ten litr nie był większy jak duże wiadro, a te 400 metrów, z których silnik zapikował razem z modelem w asfalt to też tylko fantazja poprzedniego właściciela, albo rzeczywiście to nie ten silnik Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kill3r
MODELARZ



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysiadło

PostWysłany: Nie 16:07, 03 Lut 2008    Temat postu:

witam dzisiejsze próby na hamowni przyniosły postęp, odpalny pracuje równo, wchodzi na obroty po paru prubach został zamontowany do modelu szybowca na wierzyczke:)

Pozdrawiam i serdecznie dziękuje użytkownikowi "Kryw" za cierpliwą i nieocenioną pomoc:) ożywił trupa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kryw
MODELARZ



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Nie 17:18, 03 Lut 2008    Temat postu:

Cieszę się, że uwierzyłeś w słowa mocno starszego modelarza i miałeś tyle cierpliwości by robić wszystko krok po kroku. Okazało się, że nie było tak źle, choć silnik jest po niezłych "przeróbkach" i teraz przyznaję, że nie dawałem mu dużych szans. Szlifuj zatem umiejętności w obsłudze silnika spalinowego - teraz będzie już łatwiej i z każdym przepalonym litrem paliwa będziesz nabierał doświadczenia aż do czasu kiedy poczujesz, że to Ty panujesz nad silnikiem a nie odwrotnie.
Powodzenia, a jak będzie znów jakiś problem do rozwiązania to w miarę czasu i jeśli będę potrafił to chętnie pomogę.


Co do postu poniżej:
Z betonem to raczej ten silnik miał szczęście się nie spotkać, natomiast przykręcona " na stałe" głowica różnymi przypadkowymi śrubkami świadczy o tym, że ktoś mocno i bezmyślnie ingerował w motorek. Jaką pojemność miał rzeczony litr paliwa też trudno dociec, ale pewnie był to spory litr
Wesoly
Ważne, że silnik ożył, a co do godzin które ma przed sobą - kto to wie. Silnik widziałem tylko na zdjęciach, więc niewiele wiem o jego faktycznym stanie technicznym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kryw dnia Nie 18:59, 03 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:33, 03 Lut 2008    Temat postu:

kryw napisał:
Okazało się, że nie było tak źle, choć silnik jest po niezłych "przeróbkach"
Te przeróbki to tylko wiadro paliwa + betonowa przygoda ? Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kill3r
MODELARZ



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysiadło

PostWysłany: Nie 21:07, 03 Lut 2008    Temat postu:

leży teraz w piwnicy coś cięzko mu palić, nie jestem w stanie wyregulować jałowych obrotów gaśnie nawet bez śrubki Oo. i znowu jest cały w oleju:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin