Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożyskowanie silników bezszczotkowych "C.D.rom"
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 16:50, 21 Sie 2005    Temat postu: Łożyskowanie silników bezszczotkowych "C.D.rom"

Przedstawiam kilka przykładów łożyskowania silników konstruowanych na bazie c.d. romów.
Przekrój typowego silnika c.d. bez przeróbek pokazuje rys1, w silniku jako łożysko użyta jest zazwyczaj tulejka ślizgowa, takie rozwiązanie nie za bardzo nadaje się do zastosowań modelarskich i trzeba ją zastąpić łożyskami kulowymi. nie zawsze jednak łożyska mieszczą się w otworze twornika a rozwiercanie tego elementu jest dosyć kłopotliwe.

Rys 2 przedstawia przekrój silnika w którym zastosowano typowe łożyska kulkowe o wymiarach 10x4x3 (jest to najmniejsze typowe łożysko dostępne w prawie każdym sklepie z łożyskami - cena ok 3 zł) w tym przypadku śmigło powinno znajdować się od strony łożysk. Tak wykonany silnik pokazuje zdjęcie poniżej.

Rys 3 pokazuje silnik w którym z tyłu użyłem typowego łożyska natomiast łożysko przednie jest wyciągnięte z ramienia głowicy twardego dysku ( wymiary 9,5x3x6,5) zdjęcie poniżej

Rys 4 pokazuje przykład silnika w którym nie zastosowano klasycznego wału,zastosowane łożyska mają wymiary 9,5x3x6,5 i pochodzą z łożyskowania ramienia twardego dysku. Silnik tego typu pokazuje zdjęcie poniżej.

Rys 5 pokazuje odmianę silnika (rys2) z dorobioną przekładnią . Tego typu napęd zastosowałem w modelu "26" .Dzięki zastosowaniu wlnoobrotowego śmigła o dużej średnicy uzyskałem bardzo wysoką sprawność zespołu napędowego (bardzo duży ciąg przy małym poborze prądu). Zdjęcie zespołu napędowego poniżej. Koła zębate pochodzą ze starej drukarki


pozdrawiam Mariusz Wrona


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diakon
MODELARZ



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śrem

PostWysłany: Wto 18:00, 21 Mar 2006    Temat postu:

Ja posiadam jeden silniczek od CD-ROM, ale nie wiem jak go przerobić.
Słyszałem wcześniej o jakomś "przewijaniu" a nie łożyskowaniu, i nie wiem co tu począć. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, o co chodzi z tym przewijaniem, co to daje, czy łożyskowanie jest konieczne? Bardzo proszę...
Aha - i jeszcze jedno: jak zamontować na tym ogiglu co sterczy z tego silniczka śmigiełko? Bo to takie małe jest... Jakby co, to nigdy nie widziałem "prawdziwego" modelarskiego śmigiełka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariolotnik
MODELARZ



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:17, 21 Mar 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] tu masz wszystko opisane

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 20:17, 21 Mar 2006    Temat postu:

Witam
Cytat:
www.alexrc.com tu masz wszystko opisane

trzeba tylko trochę poszukać. Jeśli idzie o przeóbki silników to dość wartościowa strona i forum

Podane powyżej przykłady łożyskowań to takie z którymi się nie spotkałem na innych stronach (co nie oznacza że ktoś inny takich rozwiązań nie stosował) a wypróbowałem je w praktyce (co widać na załączonych obrazkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubert
MODELARZ



Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:04, 30 Sty 2007    Temat postu:

Witam, mam pytanko, w jaki sposób zamocować takie łożysko do statora. Mam zrobione dwa silniczki, które niestety są na tulejce ślizgowej a to mnie trochę drażni (utrata mocy, nadmierne grzanie). Po wyjęciu tej tulejki otwór ma średnice 6mm niestety nigdzie nie mogę znaleźć takiego łożyska a tokarki nie posiadam. Najmniejsze, jakie znalazłem to 3x7x3 tylko jak je użyć. Aha i czy jedno łożysko wystarczy czy powinny być dwa? To mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość, pozdrawiam Hubert.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meteor
MODELARZ



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:42, 30 Sty 2007    Temat postu:

łożysko znajdziesz [link widoczny dla zalogowanych] powinny być raczej 2 łożyska. A łożysko najlepiej wkleić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubert
MODELARZ



Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:23, 30 Sty 2007    Temat postu:

Ok wielkie dzięki nie wiem jak mogłem tego nie znaleźć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ragi
MODELARZ



Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 12:49, 15 Sie 2007    Temat postu:

Jam mam takie pytanie: czy silnik koniecznie trzeba przewijać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 15:27, 15 Sie 2007    Temat postu:

Koniecznie trzeba

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sinia
MODELARZ



Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dębno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:22, 08 Lis 2007    Temat postu:

Witam!
Apropo łożyskowania silników 3f mam pytnie jak to jest z tym ustawianiem silnika? Ile stopni trzeba przekrzywic w dół i w prawo silnik. Czy to jest bez różnicy? Może byc silnik prosto a nawet lekko w góre?

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ErAsSo
MODELARZ



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:57, 08 Lis 2007    Temat postu:

zalezy w jakim modelu, niektore wymagaja skłonu, niektore nie,
ja np. w elektrykach nie bawie sie w wykątowanie silnika, po prostu wzdłuż osi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire MK V
MODELARZ



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bieszczady
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:56, 17 Kwi 2009    Temat postu:

A czy komuś udało się - lub czy w ogóle ktoś już próbował do celów modelarskich użyć silnika od odtwarzacza DVD (dla telewizora). Może jeden z silników się da jakoś przerobić..? czy raczej są one za duże i zbyt słabe..?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwasiu
MODELARZ



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:09, 17 Kwi 2009    Temat postu:

daj jakieś zdjęcie tego silnika, to jest szczotka czy typowy outrunner??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire MK V
MODELARZ



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bieszczady
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:55, 04 Lip 2009    Temat postu:

Tu masz link do zdjęcia na forum..

po lewej jest zdjecie silnika w przyblizeniu:

http://www.saumodelarnia.fora.pl/viewimage.php?i=138

niestety nie rozebrałem go ale może ktoś sie zorientuje po oznaczeniach co to jest..i czy dało by sie coś z tego zrobić..?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzialeczka
MODELARZ



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: WOla mielecka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:33, 04 Lip 2009    Temat postu:

a czy ten silnik to nie jest szczotkowy czasem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin