Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kopiowanie zębatki z plastiku..?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire MK V
MODELARZ



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bieszczady
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:15, 07 Gru 2010    Temat postu: kopiowanie zębatki z plastiku..?

Witam.. Zaginęła mi jedna z dwóch identycznych zębatek plastikowych od przekładni w modelu latającym. Nie udało mi się znaleźć odpowiednika w moich domowych śmiecio-zbiorach więc zacząłem się zastanawiać nad zrobieniem takiej zębatki (skoro mam już pierwowzór). W sklepach internetowych z częściami do mojego modelu nie dostałem takiej zębatki. Może więc tę co mam odcisnąć w jakiejś plastycznej masie np modelinie.. potem utwardzić kształt przez gotowanie (a modelina chyba go nie traci podczas tej procedury i następnie w gotowa formę wlać roztopiony plastik np z zakrętki od butelki lub coś podobnego..??? Potem delikatnie przyszlifować gdzie trzeba tak by dopasować do mechanizmu przekładni. Co o tym sądzicie.,? W teorii łatwo się pisze ale w praktyce wiem że może być ciężko.. ktoś ma jakieś pomysły..???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czarek
MODELARZ



Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:39, 07 Gru 2010    Temat postu:

ale wtedy plastik by się palił jakbyś go próbował roztopić
Oczywiście można popróbować z tym, że musiałbyś roztopić plastik w środowisku beztlenowym i w takim powinien wystygnąć
O wiele łatwiej mają posiadacze drukarek "3D" -drukują one obiekty przestrzenne narysowane w grafice wektorowej w plastiku. Ciekawy gadżet ale i kosztowny Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire MK V
MODELARZ



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bieszczady
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:12, 09 Gru 2010    Temat postu:

Zrobiłem tak że zastąpiłem oryginalną zębatkę w przełożeniu identycznej średnicy zębatką ale posiadającą o jeden ząb więcej od oryginalnej.. Zębatki dwie takie same wydarłem ze starego zegara z kalendarzem..Były idealnej średnicy co oryginalna tyle że jeden ząbek więcej bo 8 a w oryginale było 7. Jest to zębatka atakująca w przełożeniu mechanizmu napędu wirnika mikrośmigłowca.. Druga oryginalna mi zaginęła. Ale teraz co się stało po założeniu tych dwóch nowych zębatek.. Okazało się że w niewyjaśniony sposób choć śmigłowiec nie stracił nic na sile nośnej czy uciągu ale zaczął latać w sposób nieprzewidywalny.. przy wznoszeniu się pionowym do góry zaczął zataczać koła przechylając się swoim ciężarem ku ich środkowi.. I przy próbach manewrowania ich amplituda wzrastała tak bardzo że w końcu helikopter zwalał się na bok i uderzał w podłoge.. Przy próbach naprostowania toru lotu (z robienia okręgów w powietrzu) śmigłowiec mocno pochylał się w kierunku w którym chcieliśmy by leciał nabierając niebotycznych prędkości co oczywiście nie dało się po chwili opanować bo w ułamkach sekund śmigłowiec rozpędzał tak bardzo że wszystko działo się za szybko się i oczywiście roztrzaskiwał o ścianę czy meble z dużą energią.. Wcześniej pochylenie go do takiego stopnia wykluczał stabilizator.. teraz tak jakby nie działał dobrze tylko wręcz przeciwnie jeszcze pomagał nabierać prędkości popychając go w kierunku lotu.. Nie wiem co się mogło stać.. Wszystko jest w śmigłowcu tak jak było tylko zmieniłem te dwie atakujące zębatki z silników wirnika.. Proste wznoszenie się do góry i stabilny zawis przestał być osiągalny.. śmigłowiec rotuje i robi coraz to większe okręgi z coraz większą szybkością.. wiadomo że w warunkach pokojowych na ograniczonej przestrzeni jest to nie możliwe do kontrolowania.. A przy próbach wyciągnięcia go sterem ogonowym i obrotem żyroskopu na lot prosty nabiera takiej dynamiki że mógłby nawet rozpędem wybić okno...! Czy układ scalony kontrolujący pracę żyroskopu mógł "zgłupieć" po zamianie zębatek w przełożeniach na większe o jeden ząbek..?? CZy jest tam jakiś mikroprocesor który ma zaprogramowane dokładne przełożenie czyli np (oryginalne) 7:50 i jeśli zmienimy to choćby o jeden ząbek to żyroskop przestanie funkcjonować prawidłowo..??? Myślałem też wstępnie że może złe odległości między przeciwbieżnymi wirnikami ustawiłem ale nie ma tam zbyt wielkiego pola manewru na błędy i poza tym to nie to (bo próbowałem w róznych ustawianiach wszystkie jednak podobne do początkowego i nie było różnicy).. Wyważenie śmigłowca też się nie zmieniło.. wszystko przykręcałem za każdym razem dokładnie tak jak było z elementami obudowy i wszystkimi aluminiowymi częściami konstrukcji nośnej.. Więc nie wiem już.. Potem zauważyłem że ułamał się wewnętrzny ząbek od osadzenia górnego wirnika który złapał teraz większy luz.. ale wcześniej tego nie widziałem.. Nie wiem więc czy to to.. Czy ktoś jest w stanie się na ten temat wypowiedzieć - może ktoś kto zna się na konstrukcji wirników przeciwbieżnych i układu żyroskopowego..??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czarek
MODELARZ



Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:21, 09 Gru 2010    Temat postu:

ja miałem podobną sytuację z mikro helikopterem, ale ja zgubiłem ten metalowy ciężarek nad wirnikiem (żyroskop) na szczęście znalazłem go i wkleiłem z powrotem i dalej latał.
a u ciebie nie mam pojęcia co może być przyczyną, ale przyjrzyj się głowicy (przy głównym wirniku) może jest uszkodzona


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire MK V
MODELARZ



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bieszczady
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:08, 09 Gru 2010    Temat postu:

Czarek napisał:
ale przyjrzyj się głowicy (przy głównym wirniku) może jest uszkodzona
Jakiej głowicy..?jeśli dobrze kumam to mówisz tu o tym górnym wirniku który jest osadzony na zawiasie połączonym ze stabilizatorem żyroskopowym.. To jak pisałem: "Potem zauważyłem że ułamał się wewnętrzny ząbek od osadzenia górnego wirnika który złapał teraz większy luz.. ale wcześniej tego nie widziałem." Więc być może dlatego się kręcił - brakowało jednego ząbka od zawiasu tego wirnika i trzymał się on głównie na łącznikach do stabilizatora (tego z ciężarkami) potem też całkiem odpadł m ten wirnik (po którymś upadku heli) i zobaczyłem że już całkiem nie mam ząbków od zawiasu - jednak wciąż mogłem założyć wirnik bo wystarczyło założyć łączniki stabilizatora oczkami na te wieszaczki - tyle że ty razem heli już nawet nie startuje bo momentalnie przeciąga a łopaty dolnego i górnego wirnika się krzyżują i nie ma szans by latał.. spada na ziemie jak kamień.. znowu jak założe górny wirnik tylko na łącznikach stabilizatora - dam power wznosi się na kilkanaście centymetrów i znów wpada w korkociągi.. Może więc to jednak tylko to..??? Może wcale nie "zgłupiał" żyroskop od jedno ząbkowej różnicy w zębatce..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czarek
MODELARZ



Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:31, 09 Gru 2010    Temat postu:

tak to na pewno od tego mechanizmu. Lepiej go napraw/wymień bo jak będziesz próbował dalej latać to go całkiem dobijesz Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin