Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KMD 2,5

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jero103
MODELARZ



Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa

PostWysłany: Pon 12:55, 31 Sie 2009    Temat postu: KMD 2,5

Witam wszystkich, jestem tu nowy wiec na wstępie proszę o wyrozumiałość. Jako że nie doczekałem się do tej pory odpowiedzi w jednym z poprzednich wątków do którego dołączyłem się ze swoim problemem przeniosłem go jako nowy temat. Jestem świeżym modelarzem i świeżym szczęśliwym posiadaczem silnika KMD. Ponieważ jest to mój pierwszy silnik spalinowy (w tej skali) to mam parę pytań na które mam nadzieję udzielicie mi odpowiedzi. A oto one:
1. kupiłem śmigło 8x5 (do docierania) i 8x6 (do normalnej eksploatacji) - czy to dobre rozmiary - wg tabeli jaką znalazłem gdzieś w necie śmigło do samopała 2,5ccm powinno być 8x4
2. śmigła które polecił mi sprzedawca mają nieco mniejszą średnicę otworu montażowego niż wał silnika - rozumiem że mogę spokojnie rozwiercić go.
3. w jaki sposób zamontować (skręcić) śmigło żeby przy okazji nie uszkodzić silnika? Ustawić dużą kompresję i dopiero skręcać - czy jest jakiś "patent" na to?
4. co zrobić aby śmigło np. podczas uruchamiania z ręki nie odkręciło się?
5. śruba regulacji kompresji - w którą stronę należy kręcić aby przeciwtłok oddalił się od tłoka? (śrubę odkręcałem lecz kompresja się nie zmniejszyła - rozumiem że dlatego że przeciwtłok się zablokował w tulei?)
6. iglica - czy dobrze mi się wydaje - Wkręcona maksymalnie iglica-zamknięty dopływ paliwa, odkręcanie iglicy-wzbogacanie mieszanki?
7. Czy nakrętka która nakręcona jest na tulejkę w której wkręcona jest iglica służy do blokowania iglicy? Na tulejce znajduje się nacięcie które wskazywało by na to iż skręcając tę nakrętkę blokuje się iglicę - jednak w moim silniku tak się nie dzieje - i o co tu chodzi?
8. Czy do zabezpieczenia silnika można używać afterruna do silników żarowych? Jeśli tak to w jaki sposób go dozować (tzn gdzie wkropićSmile)
9. Czy macie jakieś pomysły jak można spożytkować taki silnik - tzn gdzie go zainstalować żeby było dobrze (nie chcę motoszybowców i uwięziówek)
Narazie nic więcej nie przychodzi mi do głowy lecz wątpliwości ci u mnie dostatek - proszę o łopatologiczne wytłumaczenie powyższych kwestii za co z góry dziękuję.
Pozdrawiam Piotrek

Jeśli znacie odpowiedź na którekolwiek z pytań proszę o Wasze sugestie. Nie są to chyba skomplikowane rzeczy chodzi wyłącznie o jakieś "otrzaskanie" z silniczkiem.
Będę wdzięczny za każdą konstruktywną odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jero103 dnia Wto 10:33, 01 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 8:01, 03 Wrz 2009    Temat postu:

Witam

1-śmigło 8x4 może być
2-Przy rozwiercaniu zwrócić uwagę żeby otwór był centryczny.
3-Ustawiając dużą kompresję możesz uszkodzić silnik, (zgiąć korbowód), 4-jedną ręką trzymasz za śmigło, drugą przykręcasz kołpaczek (lub śrubkę), piasta ze śmigłem powinna się sama zacisnąć na wale.
4-Przykręcić
5-Przeciwtłok cofnie się podczas uruchamiania, normalnie powinien być bardzo ciasno spasowany.
6-dobrze Ci się wydaje
7-tak
8-Tu muszę Cię rozczarować, silnik poza uwięziówką ,motoszybowcem lub samolotem w stylu np. wicherka ,za bardzo do niczego się nie nadaje.
Silnik KMD był produkowany z przeznaczeniem do modeli klasy F2C (wyścig na uwięzi) później głównie stosowany w szkolnych modelach uwięziówek.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ dnia Czw 8:02, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jero103
MODELARZ



Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa

PostWysłany: Czw 10:43, 03 Wrz 2009    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź która niemalże wyczerpała moje wątpliwości lecz także zrodziła nowe pytania...
MARIUSZ napisał:

4-jedną ręką trzymasz za śmigło, drugą przykręcasz kołpaczek (lub śrubkę), piasta ze śmigłem powinna się sama zacisnąć na wale.

czy to oznacza że powinienem mieć piastę którą powinienem zamontować na wale silnika?? Sądziłem że śmigło osadzone jest bezpośrednio na wale silnika i dociśnięte nakrętką z podkładką (niestety w zestawie z silnikiem nie dostałem kołpaka)
MARIUSZ napisał:

8-Tu muszę Cię rozczarować, silnik poza uwięziówką ,motoszybowcem lub samolotem w stylu np. wicherka ,za bardzo do niczego się nie nadaje.
Silnik KMD był produkowany z przeznaczeniem do modeli klasy F2C (wyścig na uwięzi) później głównie stosowany w szkolnych modelach uwięziówek.

No właśnie o to również chciałem się dopytać - mam niedokończonego Wicherka a w zasadzie coś wicherkopodobnego bo wykonanego z depronu i tak się zastanawiałem czy tego silniczka nie zastosować w tym modelu... Wiem że depron i spalina nie do końca się komponuje lecz chyba taki oldscholowy napęd do tak oldscholowego (przynajmniej z wyglądu) samolotu chyba dobrze by się komponował i przy okazji nadał by mu trochę hmm.. szyku - czy to dobry pomysł?
A przy okazji czy zastosowanie gaźnika rc do tego silnika jest możliwe? Przeczytałem tu że daje to możliwość regulowania obrotów tylko w wąskim zakresie. Znalazłem także stronę której aktualnie nie mogę zaprezentować ze względu na mój mały staż tutaj.
na której znajduje się opis przeróbki silnika na wersję rc (przynajmniej tak to zrozumiałem)

Pozdrawiam Piotrek
oczywiście będę wdzięczny za każdą wypowiedź w tym temacie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 12:38, 03 Wrz 2009    Temat postu:

Niestety eter zawarty w paliwie samozapłonowym rozpuszcza depron styropian i styrodur.
Pozostaje więc konstrukcja balsowa.
Piasta znajduje się pomiędzy karterem silnika i śmigłem i prawdopodobnie jest w twoim silniku, jeśli jej nie ma to widać przednie łożysko wału. Orginalnie silniki KMD miały mały stożkowy kołpaczek, ale zamiast niego może być nakrętka M6 z podkładką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jero103
MODELARZ



Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa

PostWysłany: Czw 13:06, 03 Wrz 2009    Temat postu:

Ok więc w kwestii "piasty" mam chyba jasność - silnik posiada "jakby" piastę (rodzaj tulejki z oporem z jednej strony wchodzący w blok silniczka - zakrywa łożysko)
Co do depronu i paliwa myślałem o specjalnym zabezpieczeniu tego materiału tzn. Depron pokrywany papierem i lakierowany (podkład, szlifowanie i takie tam...) Tak zabezpieczone poszycie bylo by estetyczne i przy okazji zabezpieczyło by depron przed nasiąkaniem paliwem. Szczelność powłoki (malarskiej) sprawdziła by się podczas malowania modelu.
A tak nawiasem mówiąc przeprowadziłem doświadczenie z którego wynika że paliwo (eter zawarty w paliwie) wcale nie rozpuszcza depronu...

Artykuł o takich "hybrydach" zdaje się znajduje się gdzieś tutaj na forum.

Apropos dokręcania śmigła... Wczoraj udało mi się uruchomić silnik wreszcie bez niespodzianek. Wynalazki typu podkładka gumowo-metalowa nie jest dobrym pomysłem przy mocowaniu śmigła (poprzednim razem śmigło odkręciło się).

A z innej beczki - czy do paliwa samozapłonowego można zastosować zbiornik paliwa od silnika z zapłonem żarowym? Z góry dzięki za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jero103 dnia Wto 7:17, 08 Wrz 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin