Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DUŻE TEŻ JEST FAJNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzialeczka
MODELARZ



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: WOla mielecka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:33, 26 Lut 2009    Temat postu: Silnik

Witam
mój kolega posiada silnik spalinowy 2,5cm na paliwo eter
czy opłaca mi sie od niego go odkupić , oraz czy jest dostępne takie paliwo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil
MODELARZ



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 100-lica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:58, 26 Lut 2009    Temat postu:

Jak samozapłon to daruj sobie.Jeżeli to żarowy to można się zastanowić.Ale sądzac że na eter to zapewne samozapłonowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:50, 27 Lut 2009    Temat postu:

To na pewno samozapłonowy. Paliwo kupić się gdzieniegdzie da. Największe wady w stosunku do żarowych:
- brak możliwości regulowania obrotów radiem,
- trudne odpalanie,
- głośna praca (brak tłumika).
Zaletą jest dużo większa moc od żarowego o tej samej pojemności.
Ja osobiście użyłbym samozapłonowca chyba tylko do modelu na uwięzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Sob 10:53, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzialeczka
MODELARZ



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: WOla mielecka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:08, 27 Lut 2009    Temat postu:

no własnie że jest gażnik w tym moim gażnik:)
co prawda tłumika nie ma:D
ale maszyna to maszyna;p
dziś wrzuce zdjecia
ale do samozapłonów nie trzeba świecy ,akumulatora itp.
można odpalać kiedy sie chce:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dzialeczka dnia Pią 8:11, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:26, 27 Lut 2009    Temat postu:

Gaźnik oczywiście że jest, przecież nie wtrysk. Ale regulować można w nim tylko przepływ samego paliwa, a nie składu mieszanki (gaz). Nie ma również żadnych ułatwień do podłączenia się z serwem sterującym.
Analogicznie z kompresją/przeciwtłokiem.
Rób co chcesz, to nietrudne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Sob 10:55, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzialeczka
MODELARZ



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: WOla mielecka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:01, 27 Lut 2009    Temat postu:

jest to dokłądnie ten silnik
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

MAP3 2,5cm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dzialeczka dnia Pią 16:03, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Katano
MODELARZ



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 21:43, 27 Lut 2009    Temat postu:

fajny silnik, jednak osobiście wole żarowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek88
MODELARZ



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:42, 27 Lut 2010    Temat postu:

Mam taki sam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsefory
MODELARZ



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sokółka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:08, 03 Mar 2010    Temat postu:

Ja nie wiem może się myliłem do samozapłonów ale wydawały mi się fajniejsze. Pytanie czy da się zrobić jakąś domową mieszankę bez eteru aby silnik działał. Np nie wiem nafta do lamp olej i jakiś inicjator zapłonu. I co by było gdybym założył gaźniczek od np raduga 7m jeżeli pasuje z regulacją mieszanki. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek88
MODELARZ



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:55, 03 Mar 2010    Temat postu:

Możesz go przerobic na żarowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsefory
MODELARZ



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sokółka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:20, 03 Mar 2010    Temat postu:

nie nie tego bym nie chciał. Żarowy sprawia mi problem w odpalaniu. Ponieważ ogniwo szybko się rozładowuje to świeca się przepali to jeszcze coś. To paliwo ma za mało nitro i trudno odpalić sporo problemów. Wesoly Mam ST G51. Stracił kompresję ale tylko gdy jest suchy. Raz przekręciłem i się zdziwiłem. Da się zatknąć palcem miejsce na świecę i powoli kręcąc da się utrzymać bez uciekania powietrza. Ale możliwe jest że to wina odkręconych śrubek jednak od wibracji mogły się odkręcić. Albo oring zużyty coś takiego. Chyba że pierścienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ManFred Aerobatics
MODELARZ



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:05, 29 Cze 2010    Temat postu:

wygląda mi to na KMD-2,5 jak się nie mylę. Jeden z lepszych radzieckich silników... o ile nie najlepszy. osobiście miałem z takim styczność i jest to niezły wyrób. jednak w dzisiejszych czasach paliwo trudno dostępne i praktycznie nadaje się tylko do uwięzi bo wiadomo stałe obroty ma.
Co do ostatniej wypowiedzi użytkownika KAROLSEFORY to chłopie nie masz pojęcia o silnikach skoro tak piszesz... Każdy silnik gdy jest suchy ma słabszą kompresje dlatego zaleca się stosować After Run Oil. Ilość nitrometanu nie decyduje o łatwości odpalania silnika tylko o kulturze pracy i to jeszcze zależy od silnika bo niektóre silniki nie lubią nitrometanu. Ja na jednej świecy latam drugi sezon łącznie 25 litrów paliwa wylatane wiec nie jest to tak ze się przepala szybko. Jednym słowem JAK NIE WESZ TO NIE PISZ I NIE WPROWADZAJ LUDZI W BŁĄD.

EDIT 22:23
jesteś pewny że to MAR3 2,5? wygląda na tym zdjęciu zupełnie jak KMD. Powinienem mieć w szufladzie gdzieś i jednego i drugiego to zobaczę za chwilkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ManFred Aerobatics dnia Wto 22:23, 29 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsefory
MODELARZ



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sokółka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:13, 30 Cze 2010    Temat postu:

Mocny komentarz przedmówcy. Gratuluję rzeczywiście nie wiedziałem czemu bez nalania troszkę oleju nad tłok silnik miał słabą kompresję. Mam dwa silniki spalinowe. I miałem drobne problemy z obsługą.
Ps i nie napisałem nic co mogłoby wprowadzić kogoś w błąd. Tak przynajmniej sądzę. Do forum trzeba podchodzić z dystansem. Smile [/list]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DUŻE TEŻ JEST FAJNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin