Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Esa do nauki latania.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz
MODELARZ



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:54, 31 Sie 2009    Temat postu: Esa do nauki latania.

Witam
Dostalem w sobote model esa, ktory lezal na polce. Problem w tym, ze latalem tylko powolnym szybowcem. Po godzinie nie udanych lotow przyglebilem tak mocno ze kadlub zostal w jednym miejscu a skrzydla przelecialy jeszcze 5m (20 cm dalej i wbilbym sie w maske auta kolegi a opadalem dobre 50km).
1 Co zrobic zeby nie byl taki narwany?
2 Po nawet lekkim daniu lotek model wywala sie o 45*.
3 Zarywanie dzioba do pionu wynika ze zlego konta silnika?
Wychylenia lotek mam ustawione na 20% a sw na 50%
THX


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwasiu
MODELARZ



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:10, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Jeśli go "zarywa" i jest bardzo nerwowy to pewnie masz zbyt tylne SC. Przesuń leciutko Sc do przodu i zobacz, jeśli nadal będzie ciągnął na silniku do góry to pokombinuj z kątami, próbowałeś wyłączyć silnik w locie i lecieć lotem (głupio gramatycznie wyszło Jezyk ) ślizgowym??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 8:04, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Radze też założyć małe śmigło żeby nie latał za szybko jak ja miałem esa to na początku latał tak szybko że nie mogłem go opanować później zmieniłem śmigło na wiele mniejsze i zaczął jakoś latać ale i tak nie było to dla mnie łatwe mimo że już wcześniej latałem elektrykami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz
MODELARZ



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:03, 01 Wrz 2009    Temat postu:

haha. Jak sie wylacza gaz to na szybowanie cegly, ale leci prosto, i szybko w dul. Narazie rok szkolny sie zaczal i bede mial malo czasu (6 klasa). wydaje mi sie ze silnik wogule nie ma wychylenia. Maly gaz- lot prosto duzy- pion-plecy. Katy ma ok. musze opuscic lewe skrzydlo o 2*. Ze srodkiem ciezkosci poprubuje, jest 5mm za 1/3 a wczesniej za lotkami XD. Smiglo jest idealne. Latam na 1/4 gazu a przy starcie niecale pol. Poprubuje i napisze.
THX


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz
MODELARZ



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:37, 06 Wrz 2009    Temat postu:

ok prawie wszystko juz ok. Wznioslem go wysoko i wylaczylem silnik, szybowal pieknie. co prawda szybko opadal w dul ale czymal sie idealnie plasko. sc zostal przesunienty do przodu i jest odrobine mniej narwany. Tylko po dolozeniu gazu leci w gore. Zmarnowalem 7 gws po 6zl [szloch].

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał.F
MODELARZ



Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Górki, woj. podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:19, 07 Wrz 2009    Temat postu:

Jeśli po dodaniu gazy leci w górę to zwiększ kąt nachylenia silnika. W swoim samolocie miałem ten sam problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz
MODELARZ



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:40, 07 Wrz 2009    Temat postu:

ykhym
Tylko jak? silnik jest przykrecony do blaszki (silnik na blaszce a nie w kadlubie) a blaszka wklejona na poxipolu Wesoly nie ma to jak pomysly mojego taty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TEQ
MODELARZ



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 8:22, 08 Wrz 2009    Temat postu:

No to go delikatnie odkręć i włóż bardzo cienkie podkładki tak, aby silnik był skierowany 2-3 stopnie w dół. Dodatkowo patrząc od tyłu modelu (od ogona) silnik powinien mieć 2-3 stopnie odchylenia w prawo. Wyreguluj to i idź sprawdzić jak działa Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin